pong Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hallo Jeg satt akkurat og spilte Starcraft 2 (anbefales forresten).Etter en stund kræsja maskina på en rar måte. Lyden og spillet så ut til å hakke ekstremt kraftig helt plutselig, jeg greide å lagre spillet for så å gå ut til windows. Men der viste det seg at det var ikke bare SC2 som hadde gått i dørken, nei skrivebordet led av akkurat samme symptomer. Så kom jeg på at det var ikke første gangen dette hadde skjedd med min relativt nye maskin. Akkurat denne typen feil har skjedd før i andre spill. Jeg misstenker at det er varme som får grafikkortet til å kræsje da maskina ser ut til å fungere sånn ellers, det går ekstremt treigt da men. CPUen er ikke klokka og har et monster av en kjøler på seg (en av de største cooler masterne). Men grafikkortet dermed, et 5850 black edition (stock overklokka), bruker fortsatt stock kjølern. Jeg vet at 58xx serien er varm. Jeg vet ikke hvor varmt kortet var da det kræsja, men jeg vet at det fort når 85 grader ved litt klokking. Er det mye for et 5850? lister uansett om speccsa for maskina: CPU:icore 750 GPU: 5850 black edition (850/1125) win 7 8 gig minne fordelt over 4 brikker. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) 85 grader kan virke mye ja, men tror kortet tåler det. Har 5030 selv og fikk først et kort som var defekt. Var veldig imponert med en gang da det gikk så stille, men det var p.g.a. def. vifte regulering. Har hørt at det er en del problemer med 5800 serien. Det nye kortet regulerer viftehastigheten fint ved ytelse og ligger på ca 50-60 grader ved belastning. (BFBC2 i full på det meste) Kjenner ikke Starcraft 2, men trodde ikke det krevde så mye akkurat. Pass på å få nokk luft inn og ut av kabinettet. Lav romtemperatur der maskina står utgjør mye. Sjekk at vifta på kortet øker hastigheten ved belastning. Endret 28. juli 2010 av Glavalavala Lenke til kommentar
Kosedyret Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Hakkingen, er det lag, eller er det tearing? # Lag er hvis pcen på en måte fryser, eller stopper, starter, stopper. # Tearing er hvis det kommer grafikkfeil og streker eller 'vegger' i spillet, og bildet blir helt fucket. Du burde kanskje legge en ekstern vifte oppå skjermkortet eller investere i vannkjøling på pcen i og med at den skjermkortserien har en tendens til å bli varm. Endret 28. juli 2010 av Kosedyret Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Det er visst mange som har problemer med at skjermkort blir varmt når de spiller Starcraft 2. Du finner mer om dette hos Battlenet som antyder en midlertidig løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå