Gå til innhold

På tide å aktivere Paypal i norske nettbutikker?

U1ven

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge savnet en ting når det kommer til norske nettbutikker, det å kunne henvende seg til Paypal under betalingen. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor ikke dette er en mulighet per dags dato iom. det er en meget ryddig og rimelig ordning, både for forbruker og bedrift. Flere som har vært innpå tanken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lenge savnet en ting når det kommer til norske nettbutikker, det å kunne henvende seg til Paypal under betalingen. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor ikke dette er en mulighet per dags dato iom. det er en meget ryddig og rimelig ordning, både for forbruker og bedrift. Flere som har vært innpå tanken?

Det er jo flere som bruker paypal, jeg brukte det når jeg kjøpte alfa fly3g og 3g router og når jeg har bestilt på Amazon som jeg handler en del av. Ikke fordi det er rimeligere på Amazon alt tatt i betraktning men det er flere ting tilgjengelig. Og jeg har ikke noe hast med å få tingene, tar det en uke så spiller det ingen rolle.

Bruker man paypal som er verdens største betalingstjeneste på internett så er det sikker handel. Man kan bli utestengt fra dem og driver man med svindel(som butikk og kunde).

Lenke til kommentar

*host hark* er ikke 18*host hark*

Kan du betale via Paypal når du ikke er 18 da ?... Må man ikke registrere et kredittkort ?

Jeg forstår at man er restriktive med å betale med kredittkort til ukjente selgere, eksempelvis ved nettauksjoner som på ebay. For slike handler er PayPal vel og greit, bruker det faktisk også selv.

Men når det kommer til seriøse nettbutikker som Komplett, PS, Amazon etc har jeg ingen problemer med å angi kredittkortdata.

Lenke til kommentar

Hvordan fikk jeg da paypal-bruker? Jeg er 15. Når jeg ser over profilen min ser jeg at jeg har lagt på meg 4 år.

Paypal er egentlig ganske unødvendig på norske nettbutikker. Du kan bruke Visa Spendon som går opp til 5000 kr. Summer over dette burde uansett mindreårige være enige med foreldre om å bruke.

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Hvordan fikk jeg da paypal-bruker? Jeg er 15. Når jeg ser over profilen min ser jeg at jeg har lagt på meg 4 år.

Vel, siden du spør så pent:

Du bedro PayPal til å la deg få en konto. PayPal har ikke oversikt over de nasjonale reglene for myndighetsalder, men hvis du leser UserAgreement står det klart og tydelig at PayPal ikke er tilgjengelig for mindreårige. Effektivt sett har du bedratt PayPal, fordi du ved å registrere deg har bekreftet at du er over norsk myndighetsalder.

Lenke til kommentar

Norske butikker bruker ikke PayPal fordi Paypal er et mareritt for butikkene. Svært høy risiko, tungvindt prosess ved kundeklager (fordi kunder klager ofte til paypal i stedet for butikken), og høyere gebyrer enn andre tilsvarende tjenester.

Edit: Når dette er sagt, alle nettbutikker som bruker PayEx som betalingsformidler, kan med enkle inngrep aktivere PayPal også nå, da disse har inngått samarbeid.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Vel, siden du spør så pent:

Du bedro PayPal til å la deg få en konto. PayPal har ikke oversikt over de nasjonale reglene for myndighetsalder, men hvis du leser UserAgreement står det klart og tydelig at PayPal ikke er tilgjengelig for mindreårige. Effektivt sett har du bedratt PayPal, fordi du ved å registrere deg har bekreftet at du er over norsk myndighetsalder.

Jeg oppdaterte posten min, La altså til "Når jeg ser over profilen min ser jeg at jeg har lagt på meg 4 år." :)

Lenke til kommentar

*host hark* er ikke 18*host hark*

Kan du betale via Paypal når du ikke er 18 da ?... Må man ikke registrere et kredittkort ?

Jeg forstår at man er restriktive med å betale med kredittkort til ukjente selgere, eksempelvis ved nettauksjoner som på ebay. For slike handler er PayPal vel og greit, bruker det faktisk også selv.

Men når det kommer til seriøse nettbutikker som Komplett, PS, Amazon etc har jeg ingen problemer med å angi kredittkortdata.

Man kan overføre penger til PayPal kontoen via nettbank-/bankoverføring.

Lenke til kommentar

Ja, men meg bekjent vil man uten å legge til et kort forbli uverfisert eller hva det heter, det skaper jo trygghet hos de du handler av :whistle: .

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Ja, men meg bekjent vil man uten å legge til et kort forbli uverfisert eller hva det heter, det skaper jo trygghet hos de du handler av :whistle: .

Min konto var uverifisert en stund, men fungerte plutselig igjen. Var bare et par uker den ikke fungerte.

Lenke til kommentar

I Norge foregår det i dette øyeblikk utrulling av tjenesten BankAxess. Da blir PayPal mer eller mindre overflødig ved bruk i Norge.

Hvis du da har nettbank, BankID og en konto du disponerer alene, typisk den kontoen du har kort på om du er umyndig, så kan du handle på nettbutikker som tilbyr betaling med BankAxess. Og det vil nok de aller, aller fleste tilby i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil bare spytte inn en historie om paypal. Jeg handlet elektronikk fra en sjappe i USA. Gjorde research på butikken og alt virket greit. Handlet for kr. 3000,- og ventet på varene som aldri kom. De hevdet de hadde hatt to leveringer, men jeg fikk aldri hverken telefon sms eller mail eller noe i postkassa. Mailene jeg fikk tilbake var frekke og fulle av skrivefeil. Åpnet en dispute med paypal som senere ble eskalert til claim. Butikken var dritusur fordi jeg hadde gjort det så det er tydelig at paypal kan legge litt press på butikken. Til syvende og sist fikk jeg tilbake alt jeg hadde betalt - 100 kroner som utgjorde valutaendring eller noe annet småtteri.

Kjempefornøyd med paypal. De tok meg seriøst, svarte på mailer på en profesjonell og god måte og avgjorde i min favør. Det tok tid, men det er fordi begge parter skal ha muligheten til å komme med sin sak. Når det er sakt så stiller du sterkest dersom du handler i norge med et kredittkort. Bare ikke handle for penger du ikke har :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...