Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris for plugging av dekk?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en skrue i det ene dekket mitt, og trenger å få plugget det.

Ringte det nærmeste verkstedet isted og fikk vite at det ville koste kr. 500,-

Jeg synes dette var litt i overkant dyrt, så jeg lurer på hva andre har betalt for samme tjeneste tidligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har betalt fra en hundrelapp og opp til et par hundre kroner for plugging av dekk i Stavanger. 500kr virket urimelig dyrt, er dekket billig kan du jo heller kjøpe nytt! Prøv heller å få det plugget hos Dekk1 eller andre som driver kun med dekk og felg. De er gjerne billigere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Lenge siden jeg hadde behov for plugging, men sist leverte jeg hjulet på min lokale Statoilstasjon, og mener jeg betalte ca 100 eller i underkant. 500 høres ekstremt ut for en jobb som tar noen minutter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Utenfor Tr.heim betalte jeg 150kr for plugging av et dekk. På Dekkmann på Lørenskog betalte jeg 498kr for samme jobben. Prisen på 150kr var på en lokal bensinstasjon. :)

Så moralen er ikke å bruke Dekkmann, men heller din lokale bensinstasjon.

Lenke til kommentar

Vel.. er jo litt jobb da. Vet at endel bensinstasjoner plugger dekk med "makk", men dette er jo ikke akkurat lovlig lenger.

Dekksjapper bruker gjerne innvendig plugging (om de ikke er latterlig useriøse), og da må du av med hjulet, ta dekket av felgen, reparere dekket, på igjen med dekk på felg og så balanseres før det skal på bilen igjen..

Du har derimot en reparasjon som varer like lenge som dekket. Og ikke minst som er lovlig.

Lenke til kommentar

Er du NAF-medlem får du gjort dette gratis.

(forutsetter at du ikke har brukt opp de to gratis assistansene du har pr.år.)

Er det sant?

Hvordan fungerer det?

(jeg er naf-medlem)

Ring til NAF og si at du har punktert så kommer dem til deg og plugger dekket ditt. Bare sørk for at dekket som er punktert faktisk står på bilen.

Selve jobben gjør dem gratis (2 ganger i året) men du må sef. betale for ett nytt dekk hvis dem ikke får plugget dekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...