Yellow_Snow Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hei, har en litt eldre wd-book på 250 gb som har gått i gulvet litt for mange ganger. Skulle ha kopiert innholdet over på en av mine nye disker, men maskinen sliter med å lese wd-booken. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få dette til?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvordan sliter? Det finnes i ytterste konsekvens mulighet for å kjøre opp disken i ett linux miljø og ta en diskdump til en annen disk. Denne kommandoen leser ikke filer men flytter hele sektorer fra den ene disken til den andre, den bryr seg derfor ikke om at det f.eks er filsystemfeil på disken. Lenke til kommentar
Yellow_Snow Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Det har jeg ikke forsøkt. Når jeg kobler den til systemet så henger hele pcen seg fordi den prøver å lese disken, men får det ikke til. Har forsøkt å koble til både via usb og direkte som interndisk. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Last ned Ubuntu og brenn det på en CD og boot fra CD'n. Sjekk så om du kan se/lese fra disken derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå