Gå til innhold

Veganere vil få deg til å slutte å spise kjøtt

169 stemmer

1. 1. Spiser du kjøtt?

• Ja, regelmessig
      159
    • Ja, men sjelden
      6
    • Ja, men kun fisk
      0
    • Nei, er vegetarianer
      4
    • Nei, er veganer
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, menneskekjøtt neste!!

ingen spiser av sin egen rase..

det er helt normalt at vi spiser dyr.. det har det vært lenge..

hvis vi ikke er så veldig forskjellige fra andre dyr, så må vi da ha de samme rettighetene om hva vi skal få lov til å spise..

da syns jeg det blir rart at ulvene skal få lov til å spise andre dyr, men ikke vi... hva er rettferdig med det?

Endret av kaolla89
Lenke til kommentar

Svarene kommer etter hvert. I mellomtiden: Kjør debatt!

Nei det gjør de nokk ikke...

Du har ikke noen fasit og du har jo i andre tråder totalt snudd om å motsagt din egen "fasit".

Ja, det er en høyst interessant måte å diskutere på. Kjør debatt, men jeg har svarene samt noe propaganda. Et ikke helt ukjent fenomen blant Chris Joy-klonene.

Lenke til kommentar

og det å være vegetarianer/veganer er kun et valg du kan ta fordi du har råd til det.

Hadde man levd fattig i skauen så hadde man skutt ned den første hjorten man så og spist den..

mens vegetarianere finner opp unødvendige problemer.

Det er jo det man gjør når man er rik.. luksusproblemer..

men kanskje det er den veien menneskeheten går.. :p

Lenke til kommentar

og det å være vegetarianer/veganer er kun et valg du kan ta fordi du har råd til det.

Hadde man levd fattig i skauen så hadde man skutt ned den første hjorten man så og spist den..

mens vegetarianere finner opp unødvendige problemer.

Det er jo det man gjør når man er rik.. luksusproblemer..

men kanskje det er den veien menneskeheten går.. :p

det er greit nok.

men siden man kan kjøpe matten sin i buttiken hvorfor ikke gjøre det ?

det er umulig og vite hva en ville gjort. bare hva man vill gjøre :)

det går fint ann og dyrke mat uten og skade dyr.

Lenke til kommentar

Du argumenterer svært godt. Spesielt liker jeg at begrunner synspunktene dine så gjennomførlig gjennom uttrykket "jeg mener at...". Det burde få enhver skeptiker til å bøye seg i støvet.

Vel, kva meiner du å hugsa at spørsmålet i det opphavlege innlegget var? Såvidt eg kan sjå var spørsmålet dette:

Hva synes dere om demonstrasjoner som dette? Bør kjøttspising forbys?

Altså, sei meg, er du i det heile eingong litt interessert i å vinna over synspunkt? Spørsmålet har absolutt ikkje rot i synspunkta dine, men i argumentasjonen din, og du kan for all del avvisa dette som åtak på person; men når ein person har, i mangel på eit betre ord, trakassert nesten alle på forumet her og synt ein komplett mangel på alle former for audmjukskap og toleranse i ein så lang periode som du har, er det vanskeleg å ikkje verta i det minste litt irritert. Og sjølv ikkje dette ville plaga meg så kraftig, dersom det ikkje var for at du ser ut til å vera fullstendig overbevist om at du er kanskje det mest tolerante, mest ufeilbare og mest intelligente mennesket i verdshistoria - med Ayn Rand som einaste unntak. Lat meg leggja trykk på at dette er inntrykket eg personleg får av deg, og ikkje naudsynleg kva du faktisk prøver å få folk til å tru.

Og når det gjeld sjølve strukturen på argumentasjonen din, som eg meiner er svært veik: Eg har aldri sett deg svara på heile innlegg, men du bryt heller innlegga opp i mindre delar slik at du kan svara på ting nøyaktig slik det passar deg, utan at noka form for heilskapleg argumentasjon skin gjennom. Du åtek sjølv ofte personar som du er usamde med, og avviser dei som "vonlause", i noko som ikkje kan vera anna enn eit forsøk på å fornærma dei. Ofte argumenterer du med utgangspunkt i definisjonar og gjennom logikk som svært få andre meiner er gyldige, iallfall sånn heilt utan vidare forklaring. Du har til dømes skrivi at fysisk vald på dyr ikkje bør vera ulovleg, samstundes som du meiner at vald er det einaste som bør forbydast med heimel i lov. Du må då forstå at dei fleste av oss andre undermenneske treng meir enn dei svært korte og enkle setningane dine for å kunna følgja logikken din? Jamvel med utgangspunkt i at du har rett, er det umogleg å gå god for dette, og det er så fordømt snodig at du er så blind for det. Du påstår ofte at det er alle andre er blinde for dine "objektive sanningar", og det er du som har eit godt og logisk innsyn i røynda, men du nektar likevel så langt det lèt seg gjera å førehalda deg til andre tenkjemåtar enn din eigen.

Eg trur det er prøver å seia er dette: Du har nok merka at du er svært underrepresentert og sjeldan, politisk sett. Dette gjer deg i mange augo representativ for ditt politiske ståstad, og då er det kanskje bra at folk får inntrykk av at du er ein ålreit fyr; ikkje den bitraste dritsekken dei nokonsinne har treft. Anten er du fullstendig blind for at argumentasjonen din gjer det vanskeleg å i det heile vurdera å dela dine synspunkt, eller så har eg misforstått hensikten din. Og i så fall er eg veldig nysgjerrig på kva hensikten din faktisk er. Eg har absolutt inga aning.

• Liker 2
Lenke til kommentar

det er bare ungåenlig. enten dreper vi dem og spiser dem. noe som skaper jobber og gjør et samfunn oppegående.

eller vi dreper dem og kremerer dem. dette vil jo skape jobber, men hvem skal betale.

eller vi kan begrense formeringen. som igjen vil skape mer utgifter enn lønninger.

eller vi kan bare slippe dem løs, men da vil det jo etter vært bli overflod.

at vegitarianerne ikke får detta inn i hodet. forstår jeg ikke :(

( kansje det er protein mangel :tease::hmm: :hmm: )

Lenke til kommentar

Uhm, det er ikke naturlig at kyr stues inn i hopetall i trange fjøs. Det er et menneskeskapt problem. Det er bare å slutte å formere dyrene og gå over til jordbruk, som vil produsere mye mer mat, bruke mindre vann, og spare miljøet.

Lenke til kommentar

det er bare ungåenlig. enten dreper vi dem og spiser dem. noe som skaper jobber og gjør et samfunn oppegående.

eller vi dreper dem og kremerer dem. dette vil jo skape jobber, men hvem skal betale.

eller vi kan begrense formeringen. som igjen vil skape mer utgifter enn lønninger.

Eh, jeg skjønner ikke helt hva du mener? Det er ikke slik at kyr og griser bare når svimlende tall av seg selv. De blir satt barn på med en gang det er mulig, og så ofte som mulig.

Lenke til kommentar

Uhm, det er ikke naturlig at kyr stues inn i hopetall i trange fjøs. Det er et menneskeskapt problem. Det er bare å slutte å formere dyrene og gå over til jordbruk, som vil produsere mye mer mat, bruke mindre vann, og spare miljøet.

slutte å formere dyrene ?.. det greier dem fint selv.

hva med de som bor i bergen og jobber i gilde og ikke har et jorde og drive jordbruk på. hva skulle dem gjort vis kjøt ble forbudt :) ( sikkert et dårlig eksempel men men )

Eh, jeg skjønner ikke helt hva du mener? Det er ikke slik at kyr og griser bare når svimlende tall av seg selv. De blir satt barn på med en gang det er mulig, og så ofte som mulig.

slipp en hunn kanin og en hann kanin i et bur and se hva som skjer :) det samme ville skje vis kuene / grisene gikk fri :)

kansje det ikke blir overflod før om 500 år men man må tenke fremover

Endret av livingman
Lenke til kommentar

Så det løper folk rundt i skogen og kastrerer elgen da eller? En ku ville aldri født like mange ganger i det fri som i regi av kjøttindustrien.

en ku går drektig i 9 måneder :)

( eks: 1 ku lever 10 år . = 10 små kuer. 10 kuer = 100 kuer :) )

elgene blir jaktet på og er ikke flokk dyr :)

+ dem har ikke blitt avlet på i flere hundre år

Endret av livingman
Lenke til kommentar

Forer menneskene alle dyrene på denne jævla planeten eller? Nei, selvfølgelig ikke. Dyr har da spist hverandre siden tidenes morgen og etter min mening er ikke det vi mennekser nå driver med noe annerledes. Bare mer organisert. Men om man kommer med syntetisk kjøtt kan aturen få gå sin gang og vi kan fore oss selv med "kunstig" kjøtt. Da slipper vi å holde flere millioner dyr som "gissel", men mest bare for å få PETA off our backs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...