Thevikingnor Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hei, jeg lurte på om noen har hatt noen erfaring med dette hjemmekinoanlegget her LG HB965TZ ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602011 ) Kanskje kan du dele din opplevelse av dette hjemmekinoanlegget med meg ( pluss og minus med det ) ?? Jeg lurte også på om jeg heller burde kjøpe dette anlegget LG HB954PB istedenfor, jeg sparer en tusenlapp, men er det andre anlegget verdt en tusenlapp mer ???? På forhånd TAKK for alle svarene Lenke til kommentar
Nator Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Gidder ikke vurdere prisen, men vil bare si ifra om at jeg har 2.1 versjonen stående umontert. Antar forskjellen er at 965 har BR og den andre bare DVD? Før jeg kjøpte den leste jeg at noen har problemer med "skurr" i enkelte høyttalere. Tipset for å fikse dette er å passe på at kablene til høyttalerne går så langt inn som mulig. Det hjalp i hvertfall for mange. Dette problemet skal visst gjelde alle nye LG 2010-anleggene. Endret 28. juli 2010 av Nator Lenke til kommentar
Thevikingnor Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Gidder ikke vurdere prisen, men vil bare si ifra om at jeg har 2.1 versjonen stående umontert. Antar forskjellen er at 965 har BR og den andre bare DVD? Før jeg kjøpte den leste jeg at noen har problemer med "skurr" i enkelte høyttalere. Tipset for å fikse dette er å passe på at kablene til høyttalerne går så langt inn som mulig. Det hjalp i hvertfall for mange. Dette problemet skal visst gjelde alle nye LG 2010-anleggene. OK, jeg kommer ikke til å bruke dvd eller blueray spilleren allikevel, så.... Vet du noe om hvordan lyden er ?? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Kjøpte samme anlegget tidligere denne uken, får det 3. August! Men usikker på kvaliteten på lyden, noen som kan dele noe her? Og til TS, hvorfor kjøper du et fullt hjemmekinoanlegg når du ikke skal bruke BluRay spilleren? Kan du ikke bare kjøpe høyttalere og en forsterker? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Da var anlegget mottatt og ferdigmontert, og er ganske så fornøyd med kjøpet! Lyden var utrolig god, og ga en bra hjemmekino opplevelse! Bassen var muligens litt lav, men regner med at den fungerer på etter litt finjustering av både volum og plassering. Ikke noe skurring i høyttalerne som jeg kunne høre, mulig fordi ledningene var satt godt i før jeg satte igang filmen! Så "Give 'em hell, Malone", som muligens ikke er den beste BluRay opplevelsen, men får en del filmer i posten denne uken slik at det kan testes for fullt! Anbefales sterkt da det koster under 5000,- både hos MPX og DustinHome. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg fikk mitt her om dagen. Dessverre har jeg den høyfrekvente pipingen (nesten som lyden fra en gammeldags pipe-kaffekoker) i et par høyttalere, så må snakke med support/returnere den. Anlegget ellers virker ganske bra.. kan spille film fra mine DLNA-Nas enheter, men når jeg spiller av dvd'er (i .iso format) så fungerer ikke navigasjon osv.. bare spiller sekvensielt gjennom alle tracks. Spoling fungerer heller ikke. Noen som har erfaringer med dette/vet om det skal fungere? HD-materiale i .mkv format ser ut til å fungere bra. Syns meny-navigasjonen er litt treg.. litt sirup-følelse.. veldig lekkert, men dessverre litt tregt. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 En liten oppdatering... var i kontakt med LG support (som var hjelpsomme), og prøvde et par firmware-oppdateringer men uten hell. Sende til slutt tilbake anlegget og fikk et nytt, og heldigvis uten samme problem. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Kjøpte dette hos lefdal, pipelyd i senter og høyre front. Returnerte det på angrerett Utenom pipelyden var det et suverent anlegg. Kan du sjekke produksjonsdato på det nye anlegget uten pipelyd? Mulig de har fikset det i nyere versjoner, vet at all anlegg med produksjonsdato til og med mai har slitt med pipelyd problemet. Endret 18. september 2010 av OC-Freak Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Ikke meningen å dra opp en gammel tråd men ser mpx har dette til 3000 kr nå, noen som har annlegget som vil utdype litt hva de syntes om det, vurderer sterkt kjøp å ha det i kjellerstua Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Ikke meningen å dra opp en gammel tråd men ser mpx har dette til 3000 kr nå, noen som har annlegget som vil utdype litt hva de syntes om det, vurderer sterkt kjøp å ha det i kjellerstua har sett litt på dette anlegget jeg og. går for 2600 hos Papyrus.no og er veldig fristet å kjøpe. men lurer på hvordan kvaliteten er på det. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Har hatt dette anlegget siden i fjor sommer. Kjenner meg ikke igjen med susing/piping i høytalere som mange skriver på ulike fora, men sliter med avspilling av HDfilm (mkv). Har prøvd utallige DLNAprogrammer for å streame til spilleren, men den skrur seg bare av hver gang en starter filmen. Begynte deretter med å spille av mkv-filer fra ekstern harddisk og det fungerte en stund, men nå er det samme problem her. Spilleren skrur seg av midt i filmen. Divx går supert, både via stream og disk. Firmware blir oppdatert hver gang den sier ny er tilgjengelig. Noen med samme problem? Evt kan noen anbefale fungerende dlna-software for dette anlegget? Begynner å bli bra frustert av å ikke klare å spille av hd-film så vurderer nesten å kjøpe inn en htpc og skrote hele anlegget. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Evt kan noen anbefale fungerende dlna-software for dette anlegget? Problem solved! Har brukt TVersity (1.9.3) i lang tid nå, og det har fungert til streaming av divx/mp3 men da ikke hdfilmer. Søkte endel rundt på tversityforumet og fant en fix. Denne var dog uttdatert og fungerte ikke med nåværende firmware til blurayspilleren (LG BD390) så ble nødt for å fikse litt på den. Kan jo poste det jeg har funnet frem til i tilfelle noen andre bruker anlegget til streaming av hdmaterialet: Om en installerer tversity 1.9.3, og åpner c:\programdata\tversity\mediaplayer\profiles.xml (skjult mappe) og bytter ut hele PS3 profilen med følgende skal det gå å streame alle formater til blurayspilleren: <profile id="25fa8952-e706-4d74-bdf1-ff44a3222cb7"> <friendlyName>Sony PS3</friendlyName> <manufacturerName>Sony</manufacturerName> <modelName>Playstation 3</modelName> <icon>/images/device_icon_ps3.png</icon> <!-- <icon>/images/device_icon_lg-bd390.png</icon> --> <HTTPHeader inUASubstr="Linux/2.6.24.7.100318 UPnP/1.0 DLNADOC/1.50 INTEL_NMPR/2.0 LG_DLNA_SDK/1.5.0"/> <deviceDescription name="UPNP_AV_MediaServer_1.0.default.xml"/> <contentDirectory shortUrl="true" friendlyFilename="false"/> <transcodeTarget audio="audio/mpeg" video="video/mpeg2" photo="image/jpeg" onlineAudio="audio/mpeg" onlineVideo="video/mpeg2" onlinePhoto="image/jpeg" /> <maxVideoInfo width="1920" height="1080" bitrate="20000000" fps="60"></maxVideoInfo> <minVideoInfo width="0" height="0" bitrate="0" fps="0"></minVideoInfo> <maxImageInfo width="3000" height="3000"></maxImageInfo> <minImageInfo width="0" height="0"></minImageInfo> <maxAudioInfo sampleRate="48000" bitsperSample="16" nchannels="6" bitrate="1536000"></maxAudioInfo> <minAudioInfo sampleRate="44100" bitsperSample="8" nchannels="1" bitrate="20000"></minAudioInfo> <fileInfo maxSize="9223372036854775807"/> <mimetypeList> <!-- audio --> <!-- mp3 --> <mimetype value="audio/mpeg"/> <mimetype value="audio/x-mpeg" rename="audio/mpeg"/> <mimetype value="audio/mp3" rename="audio/mpeg"/> <mimetype value="audio/x-mp3" rename="audio/mpeg"/> <mimetype value="audio/mpeg3" rename="audio/mpeg"/> <mimetype value="audio/x-mpeg3" rename="audio/mpeg"/> <mimetype value="audio/mpg" rename="audio/mpeg"/> <mimetype value="audio/x-mpg" rename="audio/mpeg"/> <mimetype value="audio/x-mpegaudio" rename="audio/mpeg"/> <!-- wma --> <mimetype value="audio/x-ms-wma"> <codec name="WMAV1"/> <codec name="WMAV2"/> </mimetype> <!-- image --> <mimetype value="image/jpeg"/> <mimetype value="image/png"/> <!-- video --> <!-- avi --> <mimetype value="video/x-msvideo"/> <!-- <codec name="MPEG4"/> <codec name="MSMPEG4V3"/> <codec name="XVID"/> <codec name="H263"/> <codec name="MP2"/> <codec name="PCM_S16LE"/> <codec name="PCM_S16BE"/> <codec name="AC3"/> <codec name="DTS"/> <codec name="MP3"/> </mimetype> --> <mimetype value="video/avi" rename="video/x-msvideo"/> <mimetype value="video/msvideo" rename="video/x-msvideo"/> <!-- mpeg --> <mimetype value="video/mpeg"/> <!-- <codec name="MPEG2VIDEO"/> <codec name="MP2"/> <codec name="MP3"/> <codec name="AC3"/> <codec name="DTS"/> </mimetype> --> <mimetype value="video/mp1s" rename="video/mpeg"/> <mimetype value="video/mpeg2" rename="video/mpeg"/> <mimetype value="video/mp2p" rename="video/mpeg"/> <mimetype value="video/dvd" rename="video/mpeg"/> <mimetype value="video/mp2t" rename="video/mpeg"/> <!-- mp4 --> <mimetype value="video/mp4"/> <mimetype value="video/MP4V-ES" rename="video/mp4"/> <mimetype value="video/mp4v" rename="video/mp4"/> <mimetype value="video/h264" rename="video/mp4"/> <!-- matroska --> <mimetype value="video/mkv"> <codec name="MPEG4"/> <codec name="H263"/> <codec name="H264"/> <codec name="AC3"/> <codec name="DTS"/> <codec name="AAC"/> </mimetype> <mimetype value="video/x-matroska" rename="video/mkv"/> </mimetypeList> </profile> Dette skal være en permanent fix med alle kommende firmwareoppdateringer Så min nye konklusjon av LG HB965TZ: FANTASTISK anlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå