Gå til innhold

Jobb på offshore/skip - rulleblad spm

thabech

Anbefalte innlegg

Hei !

Var såpapss "forulykket" at jeg klarte å bøtte nedpå med brennevin, i den elendige forfatning jeg tilslutt var i presterte jeg å få naboer til å ringe onkel blå.

Lurer på om dette havner på rulleblad:

Fikk flere sjangser, men tok de ikke, så jeg endte på fylle arresten.

Fikk dagen derpå et forelegg på kr 6000,- for

1: Å ha unnlatt straks å rette seg etter pålegg, tegn eller øvrige signaler gitt av politiet

2: For i beruset tilstand å ha forulempet eller voldt fare for andre

Ingen av disse to lov paragrafene jeg har brutt er spessielt strenge. Men har fått et forelegg som havner i bøteregisteret ? Eller ?

Eventuellt kan jeg reise til utland der det må utstedes visum ? Som i feks Usa, australia osv ?

post-167677-1280277635,4665_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må nesten le... at det går ann å være så teit.

Jeg gjorde som du ikke gjorde, og googlet det. Fant denne siden.

Det er forskjellige nivåer av en politiattest du kan lese deg frem til... og gratulerer, på din står det da at du

1) har dårlig dømmeevne og svake personlige egenskaper.

2) har muligheten til å være en voldelig person (kanskje den værste).

Gratulerer igjen.

Skal du ha det klinkende klart hva du kan og hva du ikke kan lengre så går du til politiet og snakker med de. Egentlig det beste.

Lenke til kommentar

Det må ha vært tidenes dummeste innlegg føler jeg.

svar på nr 1 du nevner: Jeg var svært beruset på alkohol, såklart får jeg dårlig dømmeevne etc

Nr 2 du sier at jeg er voldlig ? Denne er pga at jeg stod å dirigerte biler på en helt vanlig riksveg, så stemmer nok ikke helt det du sier dessverre

Lenke til kommentar

Du sa selv:

2: For i beruset tilstand å ha forulempet eller voldt fare for andre

og så sier du at dette var for å dirigere trafikk... mens du var full da(da har du feilet å forklare hele situasjonen), eller er dette en annen hendelse? OG det spiller ikke dritt hva som har skjedd... på politiattesten står det noe ala "For i beruset tilstand å ha forulempet eller voldt fare for andre" og da tolker de fleste som meg.

Uansett er det dummeste du gjør er å ikke høre på purken

1: Å ha unnlatt straks å rette seg etter pålegg, tegn eller øvrige signaler gitt av politiet

Når politiet sier "bend over" skal du svare "how deep" for å si det sånn.

Altho, jeg håper internettsiden jeg linka deg svarer på spm dine. Og skal du ha absolutte svar, spør purken.

KKTHX :-)

Lenke til kommentar

Jeg ble ikke spurt om rulleblad for arbeid offshore, og har aldri hørt om det heller. Det blir dog litt annerledes om du skal ut internasjonalt, da mange land krever plettfri vandel. Når det kommer til vandel så står det som regel i stillingsannonsen om man er nødt til å vise den på eventuelt jobbintervjue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...