Gå til innhold

Hva skjer med religion dersom vi oppdager liv på andre planeter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det levde en meter høye steinaldermenn, med hoder mindre en sjimpanser i Indonesia for bare 12 000 år siden. Evolusjons teorien er feil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homo_floresiensis

Slutt med det tullet ditt, vi har vært gjennom dette, homo florensis beviser evolusjon, ikke motbeviser den, dine tullete utbrudd har ingen rot i virkligheten,

Nonsense, det funnet er et krystallklart bevis på at evolusjonistene tar feil.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det levde en meter høye steinaldermenn, med hoder mindre en sjimpanser i Indonesia for bare 12 000 år siden. Evolusjons teorien er feil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homo_floresiensis

Slutt med det tullet ditt, vi har vært gjennom dette, homo florensis beviser evolusjon, ikke motbeviser den, dine tullete utbrudd har ingen rot i virkligheten,

Nonsense, det funnet er et krystallklart bevis på at evolusjonistene tar feil.

Det er vel derfor de forsvant rundt 1920. Jeg lurer på om du ikke snakker om folk som finner dagens teori om evolusjon som den best støttede teori om livets utvikling. Jeg skjønner kanskje hvorfor du fomler etter et begrep for å beskrive det, men "evolusjonister" er et begrep allerede benyttet av noe annet.

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/vitenskap_og_teknologi/1.7224553

100 millioner beboerlige planeter i melkeveien sier overskriften. Det skulle vært rart om det ikke fantes liv der ute et sted, og det er vel bare et spørsmål om tid før vi oppdager utenomjordisk liv.

Hva vil da skje med religion?

Såvidt jeg har fått med meg, forteller ingen av religionene om noe liv ute i verdensrommet. Gud skapte mennesket og alt annet på jorda.. hva om vi oppdager andre former for liv enn dette? Burde ikke dette vært nevnt dersom det skulle eksistert?

Hvordan forholder dere kristne dere til dette? Vil dere forlate troen dersom vi skulle oppdage liv på en annen planet?

Jeg er en agnostiker, altså ikke blant "dere kristne". Det vil si at jeg mener at jeg som menneske ikke er i stand til å gi konkrete svar angående om hvorvidt det eksisterer en Skaper av dette universet eller ei. Jeg synes det er arrogant å si at jeg sitter på en fasit som er bedre enn andre mennesker sin "fasit". Jeg er bare en fotsoldat i dette livet, slik som dere andre. :p

Hvis det finnes liv på andre planeter (noe jeg bestemt mener at det gjør) så utgjør ikke dette noen forskjell angående hvorvidt det finnes noen Skaper eller ei. Hvis det gjør det, så har han skapt alt, inkludert de andre samfunnene.

Kan godt være de religiøse må endre sine skrifter, men skriftene er jo skrevet av mennesker, så det bør være ok.

Endret av VikingF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...