Gå til innhold

BK: South African predators


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Dette er mine første bilder jeg legger inn her, vil gjerne ha tilbakemeldinger og kritikk. Har akkurat kommet hjem fra sommerferie i Sør Afrika og etter ca. 1200 bilder på 10 dager så er det spesielt to bilder jeg mener utmerker seg... Nytt kamera står på ønskelisten ;)

 

Hvithai:

EquipModel : Canon EOS 300D DIGITAL

ExposureTime : 1/400

FNumber : 5.6

ISOSpeed : 400

FocalLength : 150.0

 

Løve:

EquipModel : Canon EOS 300D DIGITAL

ExposureTime : 1/60

FNumber : 14.0

ISOSpeed : 100

FocalLength : 170.0

post-90389-1280271313,4944_thumb.jpg

post-90389-1280271627,7567_thumb.jpg

Endret av hagern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det forsvunnet kommentarer fra denne tråden??

 

Enten har jeg fått for mye øl, eller så spøker det.

 

Jeg mener å ha sett kommentarer på bildeformat av løvebildet her?

 

Uansett så ville jeg gjerne sett enten mindre eller mer av løven.

Ville gjerne hatt med hele labbene til pusen. Liker det bedre uten labber i det hele.

Sånn som det er nå så er det verken eller for meg. Er helt greit som feriebilde fra safari, men utover det så gir det meg ikke noe.

 

 

Haibildet gir meg ikke noe i det hele tatt utenom at det er et bra øyeblikksbilde. Blitsen og at det er for ute av fokus ødelegger litt for mye for min del.

Er et fint øyeblikksbilde, men som et fotografi på BK så er det for mye mangler syns jeg. Ute av fukus?. Ser ut som feil fokus. Lukkertiden antyder at det ikke er bevegelse som gjør at det er uskarpt.

Endret av Mr_Sunde
Lenke til kommentar

helt greie bilder dette her.

 

løvebildet: syns utsnittet er altfor tett. for alt jeg vet kan det vært tatt i en eller annen dyrepark:) nedover vinklingen er kjedelig. tipper du satt i en bil da? eller var du i en dyrepark?:) løven ser litt døsig ut. riktignok ikke ditt problem.

 

hai: samme som løvebildet. litt for tett. et tips til slike actionbilder hvor man ikke kan iscenesette så mye, sett kameraet på high-speed. og hold inn avtrekkeren til det er over. bildet lider av bevegelses uskarphet. ved 150mm og 1/400 og veldig mye bevegelser så er det ganske vanskelig å få ting skarpt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...