Gå til innhold

Problemer med å sende og motta mms med HTC desire

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg får ikke sende eller motta mms med min Desire.Jeg har netcom som operatør og jeg har prøvd oppsettet deres flere ganger uten hell. Jeg har også lett etter svar i diverse forum uten å finne noe godt svar.

Håper noen av dere kan hjelpe meg!

mvh -E- :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet.

Har du satt opp MMS manuelt? Det "automatiske" oppsettet fra butikken funket ikke hos meg.

Jeg satte opp telefonen manuelt etter oppskrift på Netcom sine sider, og det funker fint hos meg. Det var litt forskjell bl.a på portoppsettet mellom "autooppsettet" og den manuelle smørbrødlista til Netcom.

Lenke til kommentar

I dag var jeg innom en telebutikk som forhandler Netcom for å spørre om hjelp. Der sa de at det skulle ikke være noe problem å få fikset det slik at jeg kunne sende mms. Tre av de som jobbet der hadde hatt samme problem med Desire. Han bak disken satte opp de samme innstillingene som han hadde på sin telefon. Jeg gikk der ifra i god tro om at alt var i orden, men den gang ei. Får fortsatt opp "Medling kan ikke sendes/lastes ned - Generisk feil."

Lenke til kommentar

I dag var jeg innom en telebutikk som forhandler Netcom for å spørre om hjelp. Der sa de at det skulle ikke være noe problem å få fikset det slik at jeg kunne sende mms. Tre av de som jobbet der hadde hatt samme problem med Desire. Han bak disken satte opp de samme innstillingene som han hadde på sin telefon. Jeg gikk der ifra i god tro om at alt var i orden, men den gang ei. Får fortsatt opp "Medling kan ikke sendes/lastes ned - Generisk feil."

Her er et par ting du kan forsøke:

Gå inn i instillinger for tråløst og nettverk, videre til Mobile nettverk og så inn på Navn på aksesspunk. Trykk op menu knappen her og velg tilbakestill til standardvalg.

Når du har gjort dette lager du en mms og sender den til deg selv, fra din egen telefon (vet det høres litt søkt ut, bare gjør det ;) ) og se om det fungerer etterpå.

Funker ikke overnenvte, kontakt netcom, eller din operatør, og be dem resett wap/gprs oppsettet i abo ditt, kan ha krølla seg der.

Lykke til

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

"Kan ikke sende melding" osv.

Hei, du har vel sikkert fått dette til??? Men dette kan vel være til hjelp for andre. Bruk innst.nedenfor og så mobilt nettverk så burde det gå. Har plagdes en del jeg og.

MMS-oppsett

Velg Menu

Velg Settings

Velg Wireless controls

Velg Mobile networks

Velg Access Point Names

Velg Menu og New APN

Fyll inn som beskrevet nedenfor:

Name: NetCom MMS

APN: netcom

Proxy: not set/blank

Port: not set/blank

Username: mms

Password: netcom

Server: not set/blank

MMSC: http://mm/

MMS proxy: 212.169.66.4

MMS port: 80

MCC: 242

MNC: 02

APN type: mms

Velg menu og trykk på Save

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

*snipp*

Akkurat de innstillingene har jeg, og det virker pokker meg ikke. =(

Generic network failure.

Du har på Dataroaming(pakkedata) også ikke sant? Jeg måtte ihvertfall slå den på for og kunne sende/mota mms for ikke så lenge siden.

Jeg måtte også endre på nettverks modusen til bare GSM da den sto på WCDMA/GSM.

Etter det så har det funket fint ;)

Lenke til kommentar

MMS virker fint på min Desire. Virker også når wifi er på, og selv uten wifi eller 3G på. Telefonen sender MMS over 3G uansett, og avslutter når sendingen har gått ut.

For dere som har problem enda: Sjekk om du har en 3.parts widget eller app installert som switcher 3G-nettet av og på. Disse kan klusse det til. Jeg bruker selv SwitchPro, og må passe på å ikke bruke både den og telefonens innstillinger for 3G om hverandre.

Jeg måtte også endre på nettverks modusen til bare GSM da den sto på WCDMA/GSM.

Hvis jeg gjør det får jeg bare Edge, ikke 3G. Du ser det på statussymbolet, det står E istedenfor 3G der da.

Jeg har ikke dataroaming på. For de som leier andres nett er det nødvendig med roaming for MMS, antar det gjelder blant andre Tele2 og NWN. Du vil se en R i statuslinjen (på ikonet for nettstyrke?) om nettet ditt bruker roaming.

Gå også inn i meldinger og sjekk oppsettet der: Meldinger, Meny, Innstillinger, kanskje du må krysse av for Roaming autohent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...