Gå til innhold

kreatin+ kre-alkalyn..

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver med styrketrening 3-4 ganger i uka. Jeg bruker allerede whey protein og tricreatine, begge fra proteinfabrikken.no. Jeg har tenkt å kjøpe meg en boks med kre-alkalyn (i pilleform) i tillegg. Vet noen der ute om tricreatine og kre-alkalynet jobber bra sammen? Er det noe poeng i å bruke begge deler, eller vil jeg ikke få noen effekt av kre-alkalynet når jeg allerede bruker tricreatine?

Takk for svar!

mvh Tardface

Endret av Tardface
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva tricreatine er, men jeg kan fortelle deg at kre-alkalyn i kapselform kun er kreatin monohydrat som er "vannet ut" med noe som heter basisk aske. De reklamerer med "ingen posete muskler" og "du trenger ikke tenke på ditt og datt", dette er fordi kre-alkalyn kun er en mindre dose kreatin monohydrat, og effekten vil være tilsvarende dårligere.

Det benchmaster sier over meg er i teorien dette: "Om du tar 2g kreatin monohydrat og så tar du 1g kreatin mononydrat (kre-alkalyn) i tillegg vil dette ha positiv effekt". Så klart vil det det, dosen blir større.

Mitt tips er å ta kreatin monohydrat, 1 teskje om dagen. Mer trengs ikke.

Lenke til kommentar

Stemmer, kre-alkalyn har oppstått da kreatin monohydrat fungerer så bra at man ikke kan forbedre det/ tjene mer penger.

Eneste måten å reklamere for kre-alkalyn da er å sværte/komme med usannheter om monohydrat for å fremheve kre-alkalynen.

Dette har blitt motbevist flere ganger , i den tiden kreatin ligger i magen / tiden før opptak brytes ikke kreatin monohydrat ned.

Eneste man oppnår med kre-alkalyn er at man får i seg mindre kreatin.

I kre-alkalyn reklamene reklamerer man med at man ikke blir oppblåst/pløsete, det er kun pga man får i seg mindre kreatin og samme effekt vil man få med kreatin monohydrat om man bare kutter dosen til rett dose.

De fleste overdoserer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...