Lekr Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Sitter og planlegger en reise rundt omkring i Tsjekkia. De byene vi har på lista foreløpig er Praha, Plzen, Krumlov, Budejovice, Telc, Brno, Holasovice, Litomysl og Kutna Hora. Må nesten se hva vi rekker. Er takknemlig for alle mulige slags tips, vi reiser 1. aug. Har planlagt litt, men mye som står åpent. Hvordan er det forresten å betale med kort i Tsjekkia? VISA (Postbanken), Mastercard? Tar uansett med kontanter. Lenke til kommentar
operg Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvis du skal så langt øst som Brno, ville jeg tatt meg en tur til Olomouc (kanskje i stedet for Brno, men jeg har ikke vært i og kan ikke si noe om den byen). Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Hvis du skal så langt øst som Brno, ville jeg tatt meg en tur til Olomouc (kanskje i stedet for Brno, men jeg har ikke vært i og kan ikke si noe om den byen). Kan du si noe mer om hvorfor Olomouc burde være med istedet for Brno? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 České Budějovice var en stor skuffelse når jeg var på ferie der med familien min for noen år siden. Liten, slitt ny med null uteliv på kvelden var det vi opplevde da. Mulig det har blitt bedre, dog... Český Krumlov derimot er absolutt å anbefale. Vi dro heller på turer dit fra České Budějovice (bare 30 minutters biltur). Ikke fullt så mye turister der heller. Vanlige kredittkort fungerer fint der. Stort sett overalt er det minibanken som takler både Visa og MasterCard. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvis du finner en The New Yorker butikk i Praha så for all del ta deg en tur innom, helt latterlig hvor billige klær det er der. Betalte 50 kr for en fin skinnjakke der i sommer. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 České Budějovice var en stor skuffelse når jeg var på ferie der med familien min for noen år siden. Liten, slitt ny med null uteliv på kvelden var det vi opplevde da. Mulig det har blitt bedre, dog... Český Krumlov derimot er absolutt å anbefale. Vi dro heller på turer dit fra České Budějovice (bare 30 minutters biltur). Ikke fullt så mye turister der heller. Vanlige kredittkort fungerer fint der. Stort sett overalt er det minibanken som takler både Visa og MasterCard. Jeg har mistenkt at Budejovice ikke var høydepunktet på denne turen, takk for at du bekreftet det. Hvis du finner en The New Yorker butikk i Praha så for all del ta deg en tur innom, helt latterlig hvor billige klær det er der. Betalte 50 kr for en fin skinnjakke der i sommer. Takk for tips, får se om det blir noe shopping også Lenke til kommentar
Herr Rehh Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Sitter og planlegger en reise rundt omkring i Tsjekkia. De byene vi har på lista foreløpig er Praha, Plzen, Krumlov, Budejovice, Telc, Brno, Holasovice, Litomysl og Kutna Hora. Må nesten se hva vi rekker. Er takknemlig for alle mulige slags tips, vi reiser 1. aug. Har planlagt litt, men mye som står åpent. Hvordan er det forresten å betale med kort i Tsjekkia? VISA (Postbanken), Mastercard? Tar uansett med kontanter. Hei Lekr, Tilfeldigvis bor jeg i Brno, og synes det hadde vært morsomt å vise dere rundt lite grann. Det er bare å si fra om dere behøver en "guide". Personlig synes jeg at det er en ganske hyggelig by som man godt kan spandere en dag på. hilsen p.s. Du kan benytte deg av følgende e-post: [email protected] Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Hvis du finner en The New Yorker butikk i Praha så for all del ta deg en tur innom, helt latterlig hvor billige klær det er der. Betalte 50 kr for en fin skinnjakke der i sommer. Haha, ja det er ikke å overdrive i hvert fall. Vi følte at vi robbet dem, for det var ufattelig billig. Fikk meg blant annet et par bukser til godt under hundrelappen per stykk, og den ene av dem ville jeg nok fint gitt 6-700 for i Norge uten å tenke for mye på det. Det som ikke var på tilbud minnet mest om norske priser, bare at det var i tsjekkisk valuta og dermed under en tredjedel. Edit: Restauranten Kobe i Praha er også absolutt verdt en visitt. Himmelsk god mat til spottpris. http://www.koberestaurant.cz Endret 31. juli 2010 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Hei Lekr, Tilfeldigvis bor jeg i Brno, og synes det hadde vært morsomt å vise dere rundt lite grann. Det er bare å si fra om dere behøver en "guide". Personlig synes jeg at det er en ganske hyggelig by som man godt kan spandere en dag på. hilsen p.s. Du kan benytte deg av følgende e-post: [email protected] Tusen takk for tilbudet, men etter å ha snakket med reisefølget må jeg nok takke nei Edit: Restauranten Kobe i Praha er også absolutt verdt en visitt. Himmelsk god mat til spottpris. http://www.koberestaurant.cz Den er notert, tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå