Gå til innhold

Student - Bærbar, til programmering osv. 6-9k ca

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger ny pc til mitt siste år som data ing student og til arbeidslivet.

Ser etter en bærbar som jeg har følgende krav til:

- 6000 til 9000,- ca.

- Merke er ikke så viktig.

- Tastatur som ikke klikker alt for mye, og er godt å skrive på for programmering og mye skriving generelt.

- Bør være rask(god cpu og 3-4 gb RAM), men skjermkort og lagringsplass er ikke viktig da jeg allerede har en stasjonær til gaming, bilderedigering osv.

- CD-rom er ikke nødvendig, som også gir tynnere pc, jeg har lite lyst på en murstein.

- Stille som mulig.

- Blir ikke alt for varm ved håndleddene når jeg jobber.

- Ikke noen tung pc, mellom 1,5 til 3 kg ca.

- Windows 7

Skjermstørrelsen er jeg veldig usikker på, jeg har 15" widescreen nå, og har egentlig ikke lyst på noen mindre skjerm siden jeg bruker mange vinduer samtidig, men heller ikke noen større heller siden det tar litt plass.

Så det bør bli ca 15", eller 13,3" om der er noe som virkelig stiller mine krav fullt ut.

Har sett litt på komplett, og andre sider men finner ikke noe som sikter så veldig mot mine krav, mye "gaming" bærbare ute å går for tiden.

Håper på raskt og positivt svar :)

- En som har overlevd med en knall god Fujitsu Amoli i snart 4 år nå uten store problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en titt på Dell Vostro eller Latitude. Begge er glimrende til bruken du beskriver og kan bestilles av privatpersoner selv om det er bedriftsmodeller. Sitter selv på en Latitude E6400 og det er den beste bærbare maskinen jeg har hatt både privat og i jobbsammenheng.

Den er stillegående og har en helt vanvittig lysterk og god skjerm med antirefleksbelegg. Vostro har også antirefleks og er rimelig lik Latitude.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...