miXer Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Hei. Jeg prøver å lage en SQLite database som jeg får til. Men når jeg oppretter en table med koden under, så får jeg beskjed om at det bare finnes en column i databasen med getColumnCount() og at denne heter wifi med getColumnName(): CREATE TABLE TableName (_id INTEGER PRIMARY KEY AUTOINCREMENT,wifi INTEGER,external INTEGER,power INTEGER); Any ideas? Endret 30. juli 2010 av miXer Lenke til kommentar
miXer Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Tror jeg fant det ut selv. Får å sjekke hvilke columns som var i tabelen har jeg kjørt en query, men har glemt å ta med alle columms jeg vil ha tak i der..... Skal prøve å bytte på dette når jeg kommer hjem.... Lenke til kommentar
miXer Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Da har jeg et annet problem. Som nevnt lenger opp så oppretter jeg en database med 4 kolonner med denne koden: CREATE TABLE BattMate (_id INTEGER PRIMARY KEY AUTOINCREMENT,wifi INTEGER,external INTEGER,power INTEGER); Her er koden jeg bruker for å hente ut Cursoren nevnt nedenfor: Cursor c = db.query(DATABASE_TABLE, new String[] { KEY_ROWID, KEY_WIFI_STATE, KEY_EXTERNAL_STATE, KEY_POWER_STATE }, null, null, null, null, null); Jeg kunne gjerne tenkt meg å fått ut infoen som ligger der, og når jeg kjører 'c.getColumnCount()' så får jeg 4, noe som stemmer, og når jeg kjører 'c.getCount()' får jeg tilbake at det er 1 row, noe som også stemmer. Men når jeg kjører 'c.getInt()' enten med 0,1,2 eller 3 så får jeg samme feilbeskjeden, det samme gjelder når jeg kjører 'c.isNull()' enten med 0,1,2 eller 3, og feilbeskjeden er: Index -1 requested, with a size of 1 Noen som noen ideér? Endret 28. juli 2010 av miXer Lenke til kommentar
miXer Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Ja, nei, da har jeg funnet løsningen selv igjen. google er din venn http://www.mail-archive.com/[email protected]/msg44815.html Endret 29. juli 2010 av miXer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå