Gå til innhold

"Intel-RAM" på AMD-hovedkort?

theozH

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg ny PC og har et spørsmål om ramen, jeg skal ikke ha Corsair Dominator pga denne passer ikke inn under min Noctua D14 som jeg skal kjøpe.

Så jeg tenkte på denne typen, men er ikke helt sikker på om den fungere bra på AMD-hovdkort, det står jo at den er for Intel i5 og i7, vil dette ha noe å si på ytelsen, og, vil det funke i det hele tatt?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har forstått så skal ikke det være noe problem.Mulig du må holde deg innenfor spenningsgrensene for minnebrikkene(produsenten skal vel garantere at brikkene presterer 1600mhz ved 1.65 volt på de brikkene du har linket til).

1.65 volt er satt slik at det ikke skal skade minnekontrolleren som sitter på i5/i7 cpu'er

Disse er forøvrig på tilbud

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491282

Litt slappere timing, men spørs vel om en merker så veldig mye av det.

Endret av janaha
Lenke til kommentar

AMD har en mer solid minnekontroller når det kommer til spenning enn hva Intel har, derfor er DDR3 RAMen til Intel på en lavere spenning slik at den ikke skal bli grillet.

Andre forskjell på AMD og Intel pakker med DDR3 RAM er til 1366 plattformen hvor minnebrikker monteres i trippel sett istedet for AMD sine dobbelsett.

Så forskjellen her er antallet minnebrikker i pakken.

Utenom dette er det ingen forskjell i ytelsen på brikkene, enkelte kan ha forskjellig Intel inspirerende design altså en Core i7 logo klistret på men dette er det eneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...