Gjest Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Heisann. Jeg kan vel starte med at jeg er blank når det kommer til PHP. Har forsøkt å søke google, w3c osv osv... Men jeg klarer ikke finne noen løsning på problemet. Selv om jeg fyller ut alle feltene, så gir siden alle feilmeldingene jeg har satt opp at den skal svare hvis et felt er tomt. Noen som kan PHP som vil være snill og hjelpe? ***KODE START*** <?php $name = $_POST['name']; $mail = $_POST['mail']; $text = $_POST['text']; $sendmail = "yes"; if (empty($name)) { $sendmail = "no"; echo "Feltet er tomt. Fyll ut navn! <br>"; } if (empty($mail)) { $sendmail = "no"; echo "Feltet er tomt. Fyll ut e-post! <br>"; } if (empty($text)) { $sendmail = "no"; echo "Har du glemt å skrive noe? Fyll ut skjema! <br>"; } if ($sendmail == 'no') { echo "E-posten ble IKKE sendt. <br>"; } else { $to = "Noen <[email protected]>"; $subject = "Kontaktskjema Biker-shop.no"; $message = "$text"; $headers = "From: $name <$mail>\n"; $headers .= "MIME-Version: 1.0\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n"; $headers .= "Reply-To: $name <$mail>\n"; $headers .= "X-Priority: 1\n"; $headers .= "X-MSmail-Priority: High\n"; $headers .= "X-mailer: My mailer"; mail($to, $subject, $message, $headers); } ?> ***KODE SLUTT*** Endret 27. juli 2010 av Gjest Lenke til kommentar
Warz Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Koden din fungerer... Pass på at HTML er riktig: <form action="" method="post"> Name<input type="text" name="name" value="" /><br /> Mail<input type="text" name="mail" value="" /><br /> Text<input type="text" name="text" value="" /><br /> <input type="submit" name="submit" value="Submit" /> </form> Vær nøye med at "name" og "action" er rett... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Koden din fungerer... Pass på at HTML er riktig: <form action="" method="post"> Name<input type="text" name="name" value="" /><br /> Mail<input type="text" name="mail" value="" /><br /> Text<input type="text" name="text" value="" /><br /> <input type="submit" name="submit" value="Submit" /> </form> Vær nøye med at "name" og "action" er rett... Slik er html koden: <form action="sendmail.php" method="post" enctype="text/plain"> Navn:<br /> <input type="text" name="name" size="20"><br /> E-Post:<br /> <input type="text" name="mail" size="20"><br /><br /> Din melding: <textarea rows="13" cols="40" name="text"></textarea> <br /> <br /> <input type="submit" name="submit" value="Send"> <input type="reset" name="reset" value="Reset"> </form> ***KODE SLUTT*** Dette er feilmeldingen jeg får opp når jeg tester skjemaet online: Feltet er tomt. Fyll ut navn! Feltet er tomt. Fyll ut e-post! Har du glemt Ã¥ skrive noe? Fyll ut skjema! E-posten ble IKKE sendt. Kan ikke dette tyde på at det er noe galt med IF ELSE? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Warz Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 enctype="text/plain" Fjern det? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Bytt ut alle if (utenom den første) med elseif. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 <br />Bytt ut alle <font face="Courier New">if</font> (utenom den første) med <font face="Courier New">elseif</font>.<br /><br /><br /><br />Jeg tror ikke det er så lurt... Han skal jo skrive ut en feilmelding per felt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 enctype="text/plain" Fjern det? Hahahah.. av alle ting... Det var det som ødela scriptet... Er det mulig as... Gud veit så mange timer jeg har kødda rundet med dette nå... Uansett, takk så mye for hjelpen. Jeg skal forsøke å legge til litt mer på scriptet så poster jeg hele skriptet på nytt igjen så resten av dere får glede av det hvis dere ønsker Have a good one. Anton Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Bytt ut alle if (utenom den første) med elseif. Jeg tror ikke det er så lurt... Han skal jo skrive ut en feilmelding per felt. Selvsagt, dumme meg. Det er en stund siden jeg har skrevet PHP, så det gikk litt fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå