Gå til innhold

Er dette en OK gamer? (ferdig bygd)


Anbefalte innlegg

Maccan: Den første linken din var til ett review fra mars, og viste Crysis. Jeg ga en bedre link med nyere drivere for begge skjermkortene. Anandtech siden viser både gjennomsnittlig (3 øverste grafer) og minimum (3 nederste). Skjønner ikke hva som er så galt med å vise minimum framrates, for mange er det det som betyr noe.

 

Du har redigert bort 100 graders utsagnet ditt, men utsagn som "Bråker ikke de 480GTX-kortene noe helt hinsides da, og produserer ekstreme mengder varme?" og "bråker som et uvær" er å overdrive.

 

Jeg er støyallergiker, og skulle jeg kjørt med stock kjøler ville jeg heller hatt ett 480 enn ett referense 5870 kort. Begge bråker for mye under 3D, 480 er bedre i 2d.

 

Kjører derfor heller mine kort vannkjølt.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du får USB 3, Sata 6gb/s og en generelt mer moderne layout. P6T Deluxe var et av de første x58 hk som kom, men generelt så er det vel et problem at HK er dyrt for x58 plattformen.

 

Du kan eventuelt se på denne som ligger på samme prisnivå som din tidligere men som har USB 3 og sata III. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593867

 

Sata 6gb/s vil være lurt for å virkelig få utnyttet hastigheten i en eventuel SSD du skulle anskaffe deg :)

 

EDIT: Oldman, jeg har ikke redigert bort noen ting. Det er bare i en annen post. Det gjelder forøvrig fra GTX 480 før det fikk den store overhaulen, men det er fremdeles å se 85-90+ i mange tester som er kommet i ettertid. Det ligger langt over 5870 sine temperaturer.

 

Ang. minimum framerates så må jeg bare innrømme at jeg så feil. Trodde det gjaldt over hele testen.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

MMhm! Virker som knallkort. Har ikke særlig erfaring med gigabyte HK, men har jo ryke på å være solide.

 

-18% rabbat er jo også kjekt å ha med seg, men kommer jo kanskje litt på frakt.

 

Du får Asus P6X58D-E til 1949 hos dustin, så da slipper du å legge til noe ekstra frakt hos komplett.

 

Gigabyte kortet blir vel litt billigere uansett. Finnes jo sikkert noen review av det?

Lenke til kommentar

Komplett viser mye gode reviews av P6X58D, så går for det. Da setter jeg i gang med bestilling, Så får jeg prøve å bygge den uten at det raser sammen.

 

EDIT: poster bildene av den når delene kommer. Lage en liten worklog. :)

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var maskinen ferdig bygd! Her er noen bilder.

 

Fikk noen få problemer da. Den lille bolten/skruen som holder hovedkortet og Noctua cpu kjøler sammen fant jeg ikke i posen, fant bare 3 av 4 bolter. Så jeg bruker vifta som fulgte med prosessoren midlertidig intill jeg får bestilt en ny skru. Men dette er ikke noe problem.

 

Det som er litt problematisk er at pcen min sier at jeg har 4gb ram når jeg har 6gb. CPU-z sier at jeg har 6gb, men ikke bios og win7 64-bit. Har gjort alt denne guiden anbefaler opp til flere ganger. Gikk sherlock på både cpu og ram, men fant ingen feil. Jeg får bare fortsette å jobbe med saken, håper ikke jeg har ødelagt noe slik at jeg ikke får RMA. Jeg har gjort ting utrolig forsiktig, spesielt når det kommer til montering av CPU og CPU kjøler.

 

Men uansett så fungerer pcen glatt på alt av spill (selv med 4gb ram) og jeg angrer ikke et sekund. Kjempefornøyd med kjøpet.

 

Takk til dere på forumet for å ha satt sammen en bra build! Dette kunne jeg ikke gjort alene.

Lenke til kommentar

Fin og ryddig build :thumbup:

Synd du skulle få problemer med RAM, men det er bare og google/ringe support til det funker slik det skal.

Etter det så er det vel på sin plass å overklokke prossesoren. 4GHz burde kjøleren din fint klare med mindre du har fått en veldig dårlig cpu.

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...