Gå til innhold

Er dette en OK gamer? (ferdig bygd)


Anbefalte innlegg

Perfekt! Er den vifta som følger med kabinettet bra nok. Det gjør i grunn ikke noe om maskinen bråker litt. Uansett så ble det bra. Eneste jeg skal forandre på er skjermkortet. Går for en GTX 480 tenker jeg.

 

Bestiller, klarer ikke å vente!

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bråker ikke de 480GTX-kortene noe helt hinsides da, og produserer ekstreme mengder varme? Og er ganske dyre. Og ikke spesielt bedre enn ATi-kortene som er litt billigere?

Kan hende jeg tar feil, men ATi har hatt litt balletak på nVidia siste tiden.

Second that!

Nvidia sine siste kort koster mer, krever mer strøm og blir mye varmere (utenom GTX 460). Gå for ATI sine kort 5870, 5850 osv.

Lenke til kommentar

Det stemmer umulig at de yter 30% bedre. Jeg vil si at et 480GTX yter kanskje 5-7% bedre enn et 5870 kort.

 

Ta en titt her http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_gtx480/5.htm

 

På Crysis Warhead gir 480 GTX 1 fps mer enn 5870 out of the box, noe bedre når den er klokket, mens 5970 troner helt øverst over alt.

 

I tilleg drar den vesentlig mye mer strøm, lager mer varme, og bråker som et uvær.

 

Den ENESTE grunnen til å kjøpe et 480 kort vil være at du skal kjøre 3D på en 120 HZ skjerm.

5870 danker ellers GTX 480 rett ut mtp pris og ytelse. Det er VELDIG liten forskjell i ytelse, men utrolig mye i pris. Det er rett og slett dumt å kjøpe et spør du meg

 

Hvor har du alt dette fra, jeg vil gjerne se den testen og om den er utført av et politelig tester/kilde.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

I tillegg vil jeg påpeke at du kan godt spandere på deg bedre ram enn det som ble satt i falkers sitt oppsett.

XMS3 serien er grei som budsjett, men du bør virkelig kjøre på med mer enn 1600 Cl9

 

Du kan se på Dominator serien, der har de mye bra, ellers så finnes det mye god OCZ ram.

 

F.eks - https://prisguiden.no/produkt/102766

 

eller https://prisguiden.no/produkt/106446 D

Denne har bedre timing og specs, men du mister Corsairs fantastiske kundestøtte. Har ikke noe erfaring med hvordan OCZ er til å hjelpe/RMA ol

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Ville vel heller ikke sett på minimum framerate?

Du får ikke de tallene som gir deg spillopplevelsen i hvertfall.

I følge den er jo et 5850 bedre en 5870 på max oppløsning.

 

Jada, 480 GTX er kraftigere, men du kan ikke ta bort det faktum at det koster mer enn det smaker i forhold til 5870.

 

Selv om driver updates har gjort sitt, så er varme og støyproblemer svært virkelige.

GPU'er med temp. over 100'c? nei takk.

 

Det her viser kanskje performance litt bedre, og denne testen er fra juni

http://www.techspot.com/review/283-geforce-gtx-400-vs-radeon-hd-5800/page3.html

 

Dette er ETTER det store driver overhaulen som skulle "fikse" 470/80 serien

 

Take into account that the GeForce GTX 470 sells for ~$50 more ($350) and the choice becomes quite obvious. In fact, value is the real showstopper for Nvidia’s current generation GPUs in our opinion. Although the GeForce GTX 480 is unquestionably a beast, at $500 it is an expensive one that sells for a $70-$100 premium over the Radeon HD 5870.

 

So two months later, both AMD and Nvidia have delivered new drivers for their current generation GPUs and very little has changed. The GeForce GTX 480 is still very fast, on the expensive side, and very power hungry. The Radeon HD 5870 on the other hand is almost as fast, it's a better value per dollar, and much more fuel efficient. For those reasons alone the Radeon HD 5870 still gets our seal of approval.

 

460 GTX er nVideas "beste" kort. Skulle du kjøpt noe litt billigere hadde jeg glatt anbefalt det mtp at de der har fikset støy og varmeproblemer, samt veldig mye ytelse for pengene.

 

Jeg ønsker å understreke at jeg ikke på noen måte er ATI fanboy

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Det MSI kortet er vel det billigste som er på markedet, samt det som har ord på seg for å bråke mest.

 

Finnes jo langt billigere versjoner av 5870 en Gigabyten.

Gjennom alle spillene som ble testet var det vel mellom 1-5 fps forskjell "average". Jeg syntes ikke det er verdt det for et kort som du kan få 7-800kr billigere, holder seg kjøligere og bråker veldig mye mindre mtp at 5870 kan hamle opp med det meste i dag med unntak av Crysis med full AA. Noe som ikke er nødvendig en gang med res høyere enn 1920x1080

 

EDIT: TS har jo uansett kjøpt 480 GTX hehe, og han vil ikke på noen måte bli missfornøyd så jeg forlater denne tråden nå ;) Kan heller starte en 480 vs 5870 tråd :p

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Hva som er verdt hva er vel opp til den enkelte, noen trives bedre med nVidia kort, noen vil ha det beste single gpu kortet som finnes, og noen bryr seg lite om støy.

 

Har hatt både 5870 og GTX 480 selv, og ikke beholdt noen av dem.

 

Jeg vil ikke anbefale GTX 480 til andre enn de som virkelig vet hva de kjøper, men er også lei av folk som hiver ut misvisende benchmarks, hyler opp om 100 grader osv.

Lenke til kommentar

Hva mener du med missvisende reviews?

Vil vel si at din "minimum framerate" gir et dårligere bilde av performance enn det min average med graf gjør. I tillegg var det ikke meningen å bare se på BF BC2, en må jo se på performance over alle spillene/relevante tester.

 

Jeg vil ikke si at jeg hyler opp om 100 grader heller. Faktum er at 480GTX har en usedvanlig høy temperatur og effektforbruk under load, og i gjennomsnittlig holder vel 5870 seg 20'C kaldere enn det 480 er. (under load)

 

At dette er å "hyle" kan jeg ikke skjønne. Det er å påpeke reele problemer.

 

Før du sier at lyd ikke betyr noe så har en virkelig ikke hørt en GPU vifte + 60% RPM.

Jeg er ingen støyallergikker, men gud det er en irriterende lyd

Lenke til kommentar

Hva mener du med missvisende reviews?

Vil vel si at din "minimum framerate" gir et dårligere bilde av performance enn det min average med graf gjør. I tillegg var det ikke meningen å bare se på BF BC2, en må jo se på performance over alle spillene/relevante tester.

 

Jeg vil ikke si at jeg hyler opp om 100 grader heller. Faktum er at 480GTX har en usedvanlig høy temperatur og effektforbruk under load, og i gjennomsnittlig holder vel 5870 seg 20'C kaldere enn det 480 er. (under load)

 

At dette er å "hyle" kan jeg ikke skjønne. Det er å påpeke reele problemer.

 

Før du sier at lyd ikke betyr noe så har en virkelig ikke hørt en GPU vifte + 60% RPM.

Jeg er ingen støyallergikker, men gud det er en irriterende lyd

 

Før du sier at lyd ikke betyr noe så har en virkelig ikke hørt en GPU vifte + 60% RPM.

Jeg er ingen støyallergikker, men gud det er en irriterende lyd

 

Eller en Acer Aspire 5920 laptop som er 2 år gammel... Støy får en ny mening... :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...