Straydog Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hei. Hvor bør jeg henvende meg for å få tak i rammer? Har kjøpt et par postere i størrelse: 30 x 40 cm 24 x 30 cm 41 x 51 cm 30 x 91 cm Må dette spesialkonstrueres, eller kan jeg få tak i det i fotobutikker, clas ohlson, etc? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Forretninger som selger rammer: Ikea, Clas Ohlson, rammebutikker, møbelforretninger, fotobutikker, interiørbutikker etc.. Hvis du ikke får tak i korrekt størrelse kan du benytte større ramme med paspartout. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 30 x 40, 24 x 30 og 40 x 50 (41 x 51 skal gå i denne med litt kutting) er standardformat for rammer, og det får du tak i omtrent over alt. I tillegg til butikkene som PerB nevnt, har også Europris rammer. Du kan få tak i rammer i tre og/eller metall. 30 x 91 krever nok en spesialtilpasset ramme, noe de fleste rammeforretninger faktisk kan lage. Også en del fotoforretninger gjør dette. Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Er det mulig å få kjøpt rammer i nærheten av Tromsø med størrelse 61x91 cm? Fant høvelige rammer på allposters.no (disse) men ser at selve frakten av rammene blir dyrere enn rammene i seg selv! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Du kan sjekke med Studio Snorre, eller en lokal fotobutikk. Men jeg tror ikke du får 61 x 91 til lavere pris enn prisen på allposters.no + frakt. Format 61 x 91 er dyrt å sende pga størrelsen. Den har nemlig bredde på mer enn 60 cm og da er det ca 92 kr i tillegg til vanlig frakt om Posten er distributør. Årsaken er hvordan sorteringsmaskinene er bygd opp, og avvikende pakker må sorteres manuelt. Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Har ringt litt rundt til diverse fotobutikker og gallerier nå, men det virker som tilbudet til allposters.no er billigere i forhold til å spesialtilpasse en ramme til bildet. Tror derfor jeg velger å bestille rammer på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå