CFD Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hvorfor kommer det så mange spill med Dynamiske motspillere? Jeg har lenge lurt på dette. For når man spiller et bilspill og kjører en god runde. (la oss si 5s raskere en det som er vanlig) Selvom du kjører meget bra og feilfritt og helt på grensen så er motstanderne omtrent like langt bak deg som de ville vært om du ville ha kjørt like kjapt som vanlig. Dette irriterer meg feks. i MotoGP2 siden jeg spiller på de siste banene på pro og når jeg kjører en god runde så skal absolutt de andre også gjøre det. Når jeg faller så går det 10sek så er du tilbake på plassen igjen. Er liksom litt latterlig dette. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Kanskje du ikkje kjører så fort som du trur ? neida, men.. er vel en måte å lage spill på tipper eg.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 skjønner godt hva du mener, men det ville blitt litt tragisk hvis man parkerer motstanderen opptil 2 runder bak seg. Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 skjønner godt hva du mener, men det ville blitt litt tragisk hvis man parkerer motstanderen opptil 2 runder bak seg. lag bedre motstandere da.... Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Enig at det kan være litt iriterende, men jeg liker det egentlig godt siden da blir det litt action i kjøringa . Er ikke noe morro å lede med fler runder synes jeg Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Enig i at slike motstandere er provoserende, det finnes ikke det minste realistisk. Det bør være mulig å vinne med god margin når man kjører veldig godt. I noen spill kjører faktisk motstandernes biler raskere enn det som er mulig hvis du hadde kjørt samme modell, ganske irriterende i grunn. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 I noen spill kjører faktisk motstandernes biler raskere enn det som er mulig hvis du hadde kjørt samme modell, ganske irriterende i grunn. Hmm, mimre tilbake, nå... Var det ikke noe slikt den catch-up-funksjonen gjorde i NFS2? Husker jeg spilte masse splitscreen med kameraten min og at vi brukte den der... Den eneste bilen som det faktisk gikk an å styre der (bortsett fra roadsteren, da, den var jo najs), var en Mercedes-modell mener jeg å huske, gikk vel maks i 275, men når kameraten min dro meg igjen klarte jeg plutselig å dra den opp i 298... Skjønte aldri helt det der... Lenke til kommentar
Wepz Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Catch up funksjon når man spiller med andre mennesker er bare gøy da. Blir litt mer spennende :smile: Men er enig med at data styrte motstandere som automatisk er rett bak deg hele tiden er ganske irriterende. Like irriterende som i strategi spill der data styrte motstandere "jukser". Spille selskapene bør bruke mer tid på å utvikle AI til spillene, enn å la den bare jukse... Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 det har alltid vært en cat ch up funksjon i nesten alle spill. husker mario cart på nintendo 64. ikke bare var det catch up funksjon, men det var alltid de samme som kom på 2.3.4 og 5. plass. forferdelig irriterende Lenke til kommentar
smetho Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Eller ketchup-funksjon som vi kalte d Men ja, dette er irriterende. Kunne ihvertfall hatt mulighet til å slå det av. Har en en god dag og kjører fort så betyr ikke det at alle andre også gjør d. Blir urealistisk. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Absolutt. I bilspill/motorsykkelspill skal det mye til for at motstandere gjør feil. I MotoGP 2 for eksempel, har jeg ikke sett en eneste syklist som har falt av sykkele, ikke engang i rookie-modus, uten at jeg har hatt en finger med i spillet. Og det er for galt. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Vel.. faktisk sånn i real life.. i et race og du går veldig fort... så prøver han bak deg å presse seg mer for å holde seg med deg, så det er egentlig ikke så extremt usaklig. Jeg har mange ganger set de andre på MotoGP 1(tell pc) kjøre for langt ut.. og noen ganger kræsje i hverandre. MotoGP 2 veit jeg ikke no om. Jeg synes at AI tell folka i MotoGP 1 er noe av det beste jeg hadde sett. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Vel.. faktisk sånn i real life.. i et race og du går veldig fort... så prøver han bak deg å presse seg mer for å holde seg med deg, så det er egentlig ikke så extremt usaklig. Selvfølgelig er dette et aspekt, men i noen spill kjører motstanderne langt fortere enn det som fysisk er mulig for kjøretøyet deres når du er i tet. Dessuten tilpasser de farten i forhold til _deg_ hele tiden, og det kan neppe sies å være realistisk. De bør forholde seg på samme vis mot deg som mot andre motstandere. TOCA Race Driver er et godt eksempel på hvordan AI bør være i forhold til feil. De beste førerne gjør færre feil enn de dårligere, men det kan likevel forekomme at de bommer på et bremsepunkt e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå