Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det standard kontakter på bilstereo?

Musty

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat kjøpt oss en 2000 Mitsubishi Lancer stasjonsvogn.

Jeg har lyst til å bytte ut stereoen i den. Jeg trenger ikke noe fancy noe. God lyd er i grunnen ikke så veldig viktig (i denne bilen, enda). Det jeg er ute etter er en spiller som tar MP3 både via CD og USB, og gjerne også minnekort. Har funnet en på clasern til en 500lapp (Billigstereo fra Clas Ohlson) som vil gjøre jobben godt nok, og sikkert bedre enn den som allerede er der.

Men jeg lurer litt på hvordan det er med bilstereo. Jeg har absolutt ingen erfaring med det. Jeg ser at denne jeg har funnet har "iso-kontakt". Er det en form for standard? Kan jeg bare nappe ut den jeg har og så sette inn den nye og svisj så virker det?

Varierer dette kanskje fra bil til bil og fra spiller til spiller?

I tillegg vurderer jeg å bytte ut høyttalerne. Det er to stk, en i hver dør foran. Er det noen slags standard på høyttalere i dører?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ISO er en standardkobling ja, men langt fra garantert at bilprodusent følger den, om det er tilfelle så trengs det en overgang (eventuelt koble hver kabel selv).

Overgang (ikke helt sikker på om du trenger denne, men virker sånn)

Mulighet for å poste et bilde av kablene bak spilleren?

Høyttalere i salg følger (vanligvis) faste størrelser som f.eks 4" , 5.1/4" , 6 1/2" osv men det er heller ikke garantert at bilprodusent følger (gjelder også høyttalerkabler)..

Mitsubishi, høyttalerkabeloverganger

Er ganske sikker på at det er standard 6 1/2" høyttalere i dørene framme..

Ser ingen grunn til å kjøpe en dårlig spiller når bra koster så lite for tiden, sjekk f.eks denne: Pioneer DEH-2200UB

Lenke til kommentar

ja jeg får vel åpne opp der og se hva jeg finner, og evt ta et bilde.

Den spilleren så ikke så veldig dum ut egentlig, men blir fort 2-300 spenn for mye. Skal se hva jeg kan fixe når det gjelder akkurat det.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...