Gå til innhold

The Magic Trackpad - Nyttig eller helt ubrukelig?

Anbefalte innlegg

Introducing the Magic Trackpad

hero_1_20100727.png

Nå har Apple sluppet ut noe nytt! Denne gangen er det en "Magic Trackpad"

Dette er verdens største trackpad som Apple selv hevder, den fungerer som en vanlig trackpad på en Mac, genialt for HTPC brukerer (?) men hva med den som bare sitter ved skrivebordet?

Er denne nye dingsen genial eller totalt ubrukelig? Hva mener du? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner trackpaden når jeg har MacBooken min koplet opp til skjermen hjemme. Mus er bare ikke det samme, selv om Magic Mouse, med sin berørinsflate hjelper endel :)

Til div. spill er det selvsagt noe annet, der tror jeg nok mus fremdeles er å foretrekke, men det kommer sikkert an på spillet.

Denne skal uansett kjøpes og prøves :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha brukt den i en dag, kan jeg si at den er bedre enn jeg forventet.

Hvis førsteintrykket holder seg, kommer mus til å bli brukt til enkelte spill, trackpad til alt annet.

Hmm på musmatten ligger for øyeblikket to iPhoner og en lommekniv, ikke noen mus ;)

Lenke til kommentar

Ekstremt nyttig i sin nåværende form? Tja, i grunnen ikke -- men kjekt for de av oss som har multitouch på laptopen, så slipper vi å tenke over hvilken maskin vi sitter på.

Langt viktigere: alle Apple-maskiner har nå multitouch eller muligheten til å få det for en billig penge. Dette gjør at teamet som utvikler Mac OS 10.7 kan stå langt friere i å utvikle systemer som er avhengige av multitouch. Det finnes de som mener Mac OS ikke kan bevege seg stort videre, men de kan virkelig ikke ha tenkt stort over potensiale i dette (og for så vidt også i syncing av dokumenter, musikk og annet, men det er en annen story).

Lenke til kommentar

Smak og behag, men til surfing synes jeg denne er denne rimelig bra. Magic Mouse er bra, men denne er bedre. En mer vanlig mus. . . not so much.

Ergonomien er like bra eller bedre enn alt av mus jeg har testet. Der har sittestillingen mest å si, og man sitter likt med denne som med mus. Forutsatt at man sitter riktig.

Det er fordeler og ulemper med alt avhengig av hva man skal bruke det til. Denne egner seg ikke til mange spill f.eks :)

Edit: Skriveleif :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...