Svendsen Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Hei, en stund siden jeg har puslet med php nå, og mye er rustent. Derfor kommer jeg nok engang tilbake til gamle jaktmarker Jeg driver å lager et påmeldingskript, og det skal innholde mer enn deltager sin info. Derfor ønsker jeg å kjøre en while loop. I den så ønsker jeg at $var1 blir $var2 og helt opp til $var7 om det er så mange objekter. Men jeg klarer ikke å vri hodet mitt og finne ut av dette. Er det mulig. Jeg øsnker og at $_POST["var1"] blir $_POST["var2"] osv... Er det mulig med en teller: $_POST["var"$teller] eller tenker jeg feil? Tusen takk for hjelpen. Endret 26. august 2010 av Svendsen Lenke til kommentar
Warz Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Hvis ikke jeg har misforstått må det bli noe sånt: <?php $antall_deltagere = 7; // Hvis formen er submittet: if($_POST) { // Skriv ut samtlige brukernavn: for($i=1;$i<=$antall_deltagere;$i++) { echo $_POST['brukernavn'.$i.''] . '<br/>'; } } ?> <form action="" method="post"> <?php // Generer input felter: for($i=1;$i<=$antall_deltagere;$i++): ?> <input type="text" name="brukernavn<?php echo $i; ?>" value="" /><br /> <?php endfor; ?> <input type="submit" name="submit" value="Submit" /> </form> Endret 27. juli 2010 av Warz Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Tror du har misforstått litt. For det første, så gjelder dette en registrering, fra en bruker. Men han kan registrere opp til 7 objekter samtidig. skjema(grov kodet): <html> <body> <form name="input" action="reg.php" method="post"> Fult navn*: <input type="text" name="fnavn" /> E-post: <input type="text" name="epost" /></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn1" /> Klasse:<select name="klasse1"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn2" /> Klasse:<select name="klasse2"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn3" /> Klasse:<select name="klasse3"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn4" /> Klasse:<select name="klasse4"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn5" /> Klasse:<select name="klasse5"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn6" /> Klasse:<select name="klasse6"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn7" /> Klasse:<select name="klasse7"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> <input type="submit" value="Submit" /> </form> </body> </html> Så du er delvis inne på noe. Men jeg må og kunne gjøre $mnavn1 om til $mnavn2, slik at dette kan sendes i en mail. Det er klart jeg kan hente ut alle og legge de i en $message og maile, det som ikke er der blir jo bare tomt. Men jeg har litt lyst til å gjøre det mer riktig da... Håper det ble mer klart nå Uansett takk for hjelp på veien. Lenke til kommentar
xand Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Så du er delvis inne på noe. Men jeg må og kunne gjøre $mnavn1 om til $mnavn2, slik at dette kan sendes i en mail. Litt usikker på hva du mener med gjøre om $mnavn1 om til $mnavn2? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Så du er delvis inne på noe. Men jeg må og kunne gjøre $mnavn1 om til $mnavn2, slik at dette kan sendes i en mail. Litt usikker på hva du mener med gjøre om $mnavn1 om til $mnavn2? Hvorfor skal du gjøre om? Hvorfor ikke bare bruke $mnavn1 ? Mener du hvordan du tar imot HTML-input i PHP? Eksempel på fult-navn feltet i skjemaet ditt: $fultnavn = $_POST['fnavn']; Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Bruk arrays. <input type="text" name="model[][navn]"> og <input type="text" name="model[][klasse]"> Så kan du loope gjennom $_POST['model'] med foreach og få de ulike modellene. Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Er det slik du tenker?: <?php If ($_POST){ //Hvis skjemaet er postet foreach ($_POST as $mndnavn => $innhold){ if ($mndnavn=="mndnavn1"){ $mndnavn1=$innhold; } }} Endret 24. august 2010 av duckyduck Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Løsingen her er som følger: <html> <body> <form name="input" action="reg.php" method="post"> Fult navn*: <input type="text" name="fnavn" /> E-post: <input type="text" name="epost" /></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn[]" /> Klasse:<select name="klasse[]"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn[]" /> Klasse:<select name="klasse[]"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn[]" /> Klasse:<select name="klasse[]"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn[]" /> Klasse:<select name="klasse[]"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn[]" /> Klasse:<select name="klasse[]"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn[]" /> Klasse:<select name="klasse[]"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> Modelnavn: <input type="text" name="mnavn[]" /> Klasse:<select name="klasse[]"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="2">3</option> <option value="4">4</option> </select></br> <input type="submit" value="Submit" /> </form> </body> </html> da blir $_POST['mnavn'] og $_POST['klasse'] to array med x antall verdier (7 hver i dette tilfellet) som du kan loope igjennom. Endret 24. august 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Takk for lle svar, jeg løste det på en annen måte. Litt mer tungvind. Men skal nok se på det siste forslaget med foreach... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå