Gå til innhold

Her er Forskjells-Norge! Hurra!

Anbefalte innlegg

Det fins jo masse fattige hvite innvandrere i Sør-Afrika:

http://www.afrika.no/Detailed/5731.html

Hvordan skal du forklare at de er uproduktive?

Flott, Sør-Afrika er et utmerket eksempel på det jeg snakker om. I Sør Afrika er gjennomsnittinntekten for hvite ca 70000 kroner i året. Mens gjennomsnittintekten for svarte er 10000 kroner. Derfor har Sør-Afrika en Gini på 65, et av de høyeste gini i verden.

Og det med fattige hvite innvandre. For det første eksisterer det ikke masse hvite innvandre. Men du tenker kanskje på hvite i Sør-Afrika. Ja det er fattige hvite, men det var ikke poenget mitt. Poenget mitt var at innvandring av uproduktive grupper øker inntektforskjellene, ikke at det ikke eksisterer fattige hvite. I tilegg så blir hvite diskriminert i Sør-Afrika, så det gjør det vanskligere å tjene penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er tydelig at "sosialistene" gjør noe bra, til tross for at vi har verdigfull ressurs som mange andre land ikke har. Vi må huske at det er mange oljeland der ut i verden som på tross for oljeressurser ikke har klart å forvalte rikdommen like godt som Norge.
Vi er det eneste egalitære vestlige landet som bader i olje og naturressurser. At vi da gjør det bedre enn endre vestlige land kan man ikke gi sosialistene æren for.

Hvordan vi skal klare oss etter at oljen er slutt er mye viktigere for da vil vi ikke lengere ha oljepenger til å utjevne forskjeller eller betale oss ut av alle problemer. Å la Norges infrastruktur og utdannning komme på jumboplass i Europa mens vi bader i penger eller slippe inn mange vanskelig integrerbare innvandrere som gir store fremtidige sosiale utgifter høres ikke ut som en god plan. Rasultatet vil være at velferdsstaten kollapser og forskjellene øker kraftig.

For alle her som ønsker å snu enda en tråd til å omhandle om innvandring:

Så langt i år er 3.967 mennesker sendt hjem fra Norge, viser tall fra Politiets Utlendingsenhet og Utlendingsdirektoratet som Aftenposten har fått tilgang til.

Så lenge det er langt under halvparten av de som kommer så har vi fremdeles i praksis nokså fri innvandring i Norge. Vi må raskt ned på samme nivå som Finland om det skal monne.
Lenke til kommentar

Hvordan vi skal klare oss etter at oljen er slutt er mye viktigere for da vil vi ikke lengere ha oljepenger til å utjevne forskjeller eller betale oss ut av alle problemer. Å la Norges infrastruktur og utdannning komme på jumboplass i Europa mens vi bader i penger eller slippe inn mange vanskelig integrerbare innvandrere som gir store fremtidige sosiale utgifter høres ikke ut som en god plan. Rasultatet vil være at velferdsstaten kollapser og forskjellene øker kraftig.

Dette er en sak jeg irriterer meg mye over ved denne regjeringen er den dårlige satsingen på høyere utdanning. SV gnåler om at vi ikke skal bore etter olje, men er ikke villig til å bruker penger på å utdanne folk som kan forske på fornybar energi?

Nå setter jeg dette på spissen, men i bunn å grunn ender man jo opp med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en sak jeg irriterer meg mye over ved denne regjeringen er den dårlige satsingen på høyere utdanning. SV gnåler om at vi ikke skal bore etter olje, men er ikke villig til å bruker penger på å utdanne folk som kan forske på fornybar energi?

Nå setter jeg dette på spissen, men i bunn å grunn ender man jo opp med det.

Når olja tar slutt så kommer alt til å gå på skogen

Den sosialistiske politikken har sørget for at vi har et privat arbeidsliv som er på felgen, og som ikke har i nærheten av den drivkraften som de burde ha hatt. De tenker bare på å dra inn mest penger i statskassen og ikke på at de må investere i en fremtid uten olje.

Norge kunen for eksempel vært fremgangsland innenfor Thorium kraftverk, dersom man torte å satse på dette og ikke skrike om miljøværn. Man kunne investert i å ha en lav skatt på maritim virksomhet og tjent litt penger, eller å ha en høy skatt, og ikke tjent en dritt siden alle stikker til kypros.

Mer penger på vei og jernbane ville gjort bruken av disse mer lønsom, og investerinene som staten ville gjort der ville kommet rett tilbake i statskassen i form av økt næringsutvikling.

Og til slutt utdanning. Dagen situsjon er håpløs. Her skal ALLE dras opp eller ned til middelnivået. Man får ikke lov å være smart. Opplevde selv dette under hele min skolegang, at jeg ble sinket og bremset av at jeg måtte tilpass meg til nivået som de "dummeste" var på. JEg måtte delta på undervisningstimer der vi brukte hele time på å forklare 3 stykker noe som jeg, og de fleste andre forsto første gang det ble forklart. Hvor er logikken i dette? Men igjen, å skille folk etter evner er jo et helligbrøde! det ropes forskjellsbehandling og elitisme fra alle bauer og kanter.

Men bruker vi penger på noe av dette? Nei vi importerer trygdesnyltere over en lav sko. Uten sprøsmål og uten kontroll. Men jeg skjønner jo godt at folk vil komme hit. Heller få alt gratis her enn å være hjemme å jobbe for pengene.

Lenke til kommentar
Og til slutt utdanning. Dagen situsjon er håpløs. Her skal ALLE dras opp eller ned til middelnivået. Man får ikke lov å være smart. Opplevde selv dette under hele min skolegang, at jeg ble sinket og bremset av at jeg måtte tilpass meg til nivået som de "dummeste" var på. JEg måtte delta på undervisningstimer der vi brukte hele time på å forklare 3 stykker noe som jeg, og de fleste andre forsto første gang det ble forklart. Hvor er logikken i dette? Men igjen, å skille folk etter evner er jo et helligbrøde! det ropes forskjellsbehandling og elitisme fra alle bauer og kanter.
Kjenner meg godt igjen der. Jeg hadde flere år en person med Downs syndrom i klassen og hun skulle ikke forskjellsbehandles for alle var jo like og skulle lære det samme. De fleste fikk ikke noen opplæring eller trening utenom skolen så resultatet var at nesten alle i klassen min kun kom seg gjennom grunnskolen i den grad de da klarte det.

Sånn går det når man lar seg diktere av symbolpolitikk og naive ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...