Gå til innhold

Problem med Nvidia Gforce på Asus X52JC

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig gått til innkjøp av ny laptop, en Asus X52JC. Den har Icore5 430M, Nvidia G-Force 310M 1GB, med 4GB Ram. Jeg er ingen datakyndig, men har litt basiskunnskaper. Jeg tenkte for morro" skyld å teste den ut i 3D-Mark (å ja, jeg vet det ikke er noen killer-pc, men der kommer det opp at testen ikke kan gjennomføres, fordi jeg kun har "128 mb onboard memory). Og det kan jeg på en måte forstå, for det er vel noe fancy greier med den prosessoren som gjør at den kan forsyne "dagligdagse" oppgaver med minne, eller noe.

Problemet er at jeg, absolutt ingen steder, finner en mulighet til å switche mellom de to skjermkortene eller bytte skjermkortinnstillinger, slik at jeg får utnyttet det voldsomme potensiale, if anyone catches my drift.

Er det noen guruer her inne (og jeg vet det er mange av dere) som har noen som helst anelse om hva jeg kan gjøre? Har vært inne på Nvidia kontrollpanelet uten hell.

Setter stor pris på svar! :)

Mvh

Thomas

Endret av Derbii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvorvidt det er relevant i forhold til det forslaget du kom med, men jeg har prøvd å oppdatere driveren til den spesifikke modellen (les: Geforce 310M). Mener du at jeg skal oppdatere med en "uorginal" driver? Har du kanskje en link å bidra med, så hadde det vært helt nydelig! :)

Og kan jo slenge på et lite spørsmål til, mens vi er i gang. Når laptopen er stasjonær, burde jeg ha laderen i hele tiden, eller ta den ut når batteriet er fullt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...