Gå til innhold

Ny PC håper på noen glupe kommentarer til oppsettet.

Anbefalte innlegg

Jeg vet det postes mange sånne, men håper på noen kommentarer. :)

Denne burde være bra rask 8)

AMD XP 2500+ Barton 800,- (skal forhåpentligvis overklokkes mye) :-?

Abit NF7-S v2.0 1000,-

Geil PC3500 433mhz 2X512mb CL2 2,5-3,1V 2500,- (virker veldig bra til prisen)

Swiftech CPU kjøler MCX462 Plus 565,-

Papst Vifte 8412N2G 155,- (36DB kanskje litt mye støy?)

LianLi miditower PC 6087 1675,- (mulig jeg går for ett med vindu istedet)

Forton/Source PSU 350W ATX 645,- (Trenger kun èn vifte i PSU da det er fire i kabinettet?) :-?

Pluss diverse kabler, goop, porto o.a. i overkant av 8000,- :roll:

Har fra før:

Geoforce TI4600 (det får holde frem til juletider)

Pioneer DVR105 (anbefales) 8)

2 WD Caviar SE 120 GB (kjøper større neste gang)

Samsung Cdr (24X10X40 holder lenge for meg)

Floppy (har veldig lyst til å droppe denne, hm...) :o

Crappy Dell 17´ :oops:

Mus, tastatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå vet ikke jeg hvordan den swiftech kjøleren er, men etter som jeg har hørt så er Thermalright SLK900U et hakket bedre valg til samme prisen.

Jeg prøver og være upartisk nå, dette er noe jeg har lest.

Men må også tilføye at jeg har den selv og jeg er MEGET fornøyd med den.

Den passer foresten også på Rev 2.0 (som du har valgt) av det hovedkortet

Lenke til kommentar

hiv ut floppyen. bare i veien. Eventuelt monter den bak i kassa/skjult fra åsyn med en bryter slik at du slipper stygge lyder fra den ved boot og poweroff.

Ville også gått for et Asus A7N8X i stedet for abit kortet. Har hatt bedre erfaringer med asus enn med abit, samt at ut i fra de testene jeg har lest så skal asus-kortet være mye bedre enn motstanderne. Punktene som ligger til veie er jo de vanlige: - bundle, -layout, -stabilitet, -overklokkingspotensiale, -skryte-ting

Lenke til kommentar

Ville også gått for et Asus A7N8X i stedet for abit kortet. Har hatt bedre erfaringer med asus enn med abit, samt at ut i fra de testene jeg har lest så skal asus-kortet være mye bedre enn motstanderne. Punktene som ligger til veie er jo de vanlige: - bundle, -layout, -stabilitet, -overklokkingspotensiale, -skryte-ting

Asus lager gode hovedkort de, mene Abit NF7-S v2.0 går vel for å være overklokkings-kongen for tiden, utan at jeg har sett test av v2.0 av asus kortet da.

Lenke til kommentar

Ikke vær redd for støy fra Papst 8412N2G vifta. Lurt med kraftig vifte. Du har vel viftestyring på det kabinettet. Kanskje du kan koble den på der? Da kan du isåfall dempe støyen ved behov. Hvis ikke,bør du skaffe det. Om du er opptatt av støy da. :)

Lenke til kommentar
da kan han jo heller gå for et EPoX EP8RDA(3)+ som er bedre enn asus kortet og han kan fremdeles bruke kjøleren han har valgt...

EpoX kortet er også billigere

EpoX virker som et spennede produkt. Har kanskje sett meg blind på Abit og Asus. :-?

Ikke vær redd for støy fra Papst 8412N2G vifta. Lurt med kraftig vifte. Du har vel viftestyring på det kabinettet. Kanskje du kan koble den på der? Da kan du isåfall dempe støyen ved behov. Hvis ikke,bør du skaffe det. Om du er opptatt av støy da. :)

Tenker jeg prøver meg frem og ser hvor sensitive ører jeg har. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...