Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ny støvsuger, hva skal jeg gå for? Hjelp en stakkars mann

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har jeg sett meg lei på min forrige støvsuger, den suger rett å slett elendig, bråker mye og det lukter dritt etter den, rett å slett.

Derfor skal jeg kjøpe meg en ny, og her kommer du inn i bildet :yes:

Jeg har ett budsjett på max 3.000 kroner, men jeg aner ikke hva som er bra der ute. Syntes alle kan skryte av det samme, de ser like ut og tja.. hva skiller en støvsuger på 1000 kroner fra en på 3.000? Noe må det da være. Hva er en fornuftig pris å betale?

Det jeg ønsker meg fra en støvsuger er:

Suger bra

Lukter ikke vondt etter den

Partikkelfilter

"grønn" (lite strømforbruk og miljøvennlig)

Siden jeg har sett meg grønn på støvsugere og enda klør meg i hodet for hva jeg skal velge så trenger jeg din hjelp, hva er en bra støvsuger? Hva passer meg? (Ungkar, ikke dyr, ingen tepper og kun parkett. En del fester her, trenger sugekraft for å rydde opp etter alt mulig rart)

Takker for all hjelp jeg måtte få, google har sviktet meg, for første gang i mitt liv, so I need you!

Takker og bukker for alle fornuftige og flotte svar jeg får :D

Mvh

Mreinha som ikke har peiling på støvsugere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta utgangspunkt i denne testen her.

Den er 1 år gammel, men det meste er fortsatt aktuelt på markedet.

Testvinneren, Electrolux Z8820 får du til under 3.000 kr. i butikk i dag, noe rimeligere hvis du kjøper på nett.

Det følger med parkettmunnstykke og den er meget stillegående!

Miele har også mange gode støvsugere som du ser.

Jeg jobber i en elektrobutikk der vi selger mange av støvsugerne gjort i testen. Velger du testvinneren eller en Miele har du hvertfall gjort et godt valg.

Det er lite feil med dem også.

Lenke til kommentar

Hva passer meg? (Ungkar, ikke dyr, ingen tepper og kun parkett. En del fester her, trenger sugekraft for å rydde opp etter alt mulig rart)

Kan jeg foreslå tørrmopp? Den duger dårlig på tepper, men siden du bare har parkett, er det et støyfritt og miljøvennlig alternativ, uten ledning som hekter seg fast i møbler, ingen problem med at kontakten dras ut og hylemaskinen stopper, eller at jævelskapen velter og dras på siden og opp ned og riper opp gulvet. Mye støv og lo fester seg til tørrmoppen, men noe må selvsagt tas opp med feiebrett og kost, eller oppladbar håndstøvsuger, som uansett er kjekt å ha til rusk uten å måtte dra fram og plugge inn den bråkete og ulydige bikkja.

Og når du har hatt fest og noen har sølt øl eller vin på gulvet, fjerner du lett flekkene med å sette en våtmopp på samme redskapen.

Mopp anbefales på det sterkeste. Jeg har støvsuger også, men hater den, bruker den en sjelden gang til tepper og møbler, og bruker nesten bare moppen til gulvene.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Takker for svar, fra dere begge:)

Datating; Ser at mange modeller der er erstattet med nyere modeller, særlig miele produktene.

Jeg kom over en Nilfisk Power Allergy støvsuger på komplett.no. Noen erfaring med Nilfisk merket? kan ikke si jeg har hørt om det før. Mulig jeg bare ble solgt av store ord i den annonsen, men.

Ellers falt jeg litt for denne Electrolux støvsuger ZUSG3900, erfaring med den?

Ellers så så jo ELECTROLUX UltraOne Z 8820 jo som en konge støvsuger

Svinks:

Haha, joda. Har tørrmopp, men de fungerer dårlig med sand, grus, jord og annet skit som sniker seg inn. til støv så er de overlegne. Riper på gulvet er nå så som så, parkett er en forbruksting, enten man liker det eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...