svingen_the1 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hei! har brukt vidoe kamera eit år tid nå og bare kopiert ut filene ved hjelp av windows utforsterk. tenkte att info som når vidoe ble tatt opp ble lagret i meta data,men finner ikke noe plass det står,brukte mediainfo og fikk bare ut. det er mulig jeg burde brukt orgnal programera og da ville det kommet med,men det har jeg da alså ikke gjort...ingen måte og få ut når filmen ble tat? General ID : 0 Complete name : c:\filmfracanon\00008.MTS Format : BDAV Format/Info : Blu-ray Video File size : 91.8 MiB Duration : 32s 580ms Overall bit rate : 23.6 Mbps Maximum Overall bit rate : 24.0 Mbps Video ID : 4113 (0x1011) Menu ID : 1 (0x1) Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : [email protected] Format settings, CABAC : Yes Format settings, ReFrames : 2 frames Duration : 32s 520ms Bit rate mode : Variable Bit rate : 22.4 Mbps Maximum bit rate : 22.7 Mbps Width : 1 920 pixels Height : 1 080 pixels Display aspect ratio : 16:9 Frame rate : 25.000 fps Color space : YUV Chroma subsampling : 4:2:0 Bit depth : 8 bits Scan type : Interlaced Scan order : Top Field First Bits/(Pixel*Frame) : 0.432 Stream size : 86.9 MiB (95%) Audio ID : 4352 (0x1100) Menu ID : 1 (0x1) Format : AC-3 Format/Info : Audio Coding 3 Mode extension : CM (complete main) Duration : 32s 608ms Bit rate mode : Constant Bit rate : 256 Kbps Channel(s) : 2 channels Channel positions : Front: L R Sampling rate : 48.0 KHz Bit depth : 16 bits Video delay : -80ms Stream size : 1 019 KiB (1%) Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Jeg bruker exiftool og kjører en batfil for å rename filene. Bare lag en fil som heter rename.bat som inneholder dette: exiftool "-FileName<DateTimeOriginal" -d "HFS100_%%Y-%%m-%%d_%%H.%%M.%%S.%%%%e" *.mts Som du ser så er HFS100 navnet på kameraet mitt. Du kan selv endre dette til noe annet og også endre hvordan du vil ha dato og tid. Det står mer om dette i dokumentasjonen og hjelpen. Filene rett fra kameraet vil typisk ha navnet 0000.mts, 0001.mts osv. Jeg kopierer bare alle disse filene inn i en katalog som inneholder rename.bat og exiftool.exe. Deretter kjører jeg rename.bat som renamer filene for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå