Gå til innhold

Bruk av protein og kreatin sammen


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nettopp gått til innkjøp av proteinpulver og kreatinpulver fra PF.

 

Kreatin

 

Protein

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal bruke dette sammen, og hvordan? Bare blande etter det som står bak på boksen?

 

Har trent aktivt på treningssenter siden november i fjor, så vil prøve ut dette for å sjekke økt fremgang.

 

Har ett bra kosthold vil jeg si selv, drikker minimalt med sukkerdrikke, kanskje det blir 1L på en uke. Godteri er det LITT værre på, men ikke mye i det heletatt.

 

Etter trening bruker jeg å spise ett par bananer, samt få i meg litt veske.

 

Så da har dere fått ett innblikk i kostholdet mitt (hvis dette var nødvendig) og nå trenger jeg hjelp til å blande sammen protein og kreatin.

 

 

MVH EspenFe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Når det gjelder kreatinen tar du 5g før trening, og 5 gram etter trening. På boksen står det at du skal ta 5g fire ganger om dagen, men dette er helt unødvendig, det vil bare bli om til dyrt piss.

 

Når det gjelder proteinpulveret så har du kjøpt inn myseprotein. Myseprotein egner seg best før og etter trening. Jeg regner med du har en del protein i kosten fra før, så det holder å ta 60gram før trening og 60gram etter trening :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Det er sikkert ikke noe problem om du bare blander kreatin og proteinet i samme shaker før og etter trening, om det var det du lurte på? :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svaret!

 

Istedet for å bruke proteinet FØR trening, går det ikke an å ta en banen før treningsøkta?, hvis ikke så blir proteinpulveret brukt opp utrolig fort!

 

Protein før og etter trening er alltid bra. Pass på å få i deg noe mat med litt proteiner i også før trening om du ikke tar proteinpulver. Om du lurte på om det gikk bra å ha kreatin og protein i samme shake, så går det helt fint ;)

Endret av TheFighter94
Lenke til kommentar

Hvordan blir det da med blandingsforholdene?

 

Det står 5g kreatin blandes med 2dl vann/juice, og proteinpulveret så var det 2,5dl, blir det 5,5 dl tilsammen som er blandingsforholdet?

 

Jeg bruker å blande det med 4dl helmelk. Funker fint. Jeg anbefaler deg å bruke melk istedenfor vann når du blander med proteinpulveret. Jeg kaster ialfall opp om jeg ikke blander med melk :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svaret!

 

Istedet for å bruke proteinet FØR trening, går det ikke an å ta en banen før treningsøkta?, hvis ikke så blir proteinpulveret brukt opp utrolig fort!

 

Litt av poenget med proteinpulveret er at du skal bruke det.

 

Men, nå lurer jeg litt, hvor mye protein er det i en banan? Hvor mange gram protein skal du ha i deg i løpet av dagen, og hva får du i deg av proteiner ellers om dagen?

Lenke til kommentar

Få i deg ca 20g protein før trening(Ikke 20g PULVER, men gram av proteiner) og 40g proteiner etter trening(i følge vekta di på 78 kilo). Etter trening er det også superviktig at du får i deg karbohydrater. Det er på grensen til MER viktig enn proteiner. Få i deg da ca 40g da og. Og dette kan godt være sukker(kjappte karbohydrater). Da smetter nemlig karbohydratet rett inn i musklene etter en økt. Prøv f.eks. en banan eller noe skjokolade-cheerios.

Lenke til kommentar

60g før og etter er litt heavy med tanke på at 25g er det som skal til for å få full effekt.

Da er det bedre å ta 30g til måltidet før, 10g før trening , 30g etter og 30g igjen i neste måltid.

 

Men myse er vel ikke tingen uansett, 50% myse og 50% av kasein er bedre for sportsernæring, oppbygging og restitusjon. Kasein vil hindre nedbryting , mens myse vil støtte oppbygging.

 

Når det kommer til karb så er maltodextrin (30kr kg) bedre en sukker.

Det er det billigeste kosttilskuddet som finnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...