Gå til innhold

Problemer med Rendering i Sony Vegas 7.0

Anbefalte innlegg

Jeg har en prosjektfil i Sony Vegas som varer i cirka 11 minutter. Filmen som er i prosjektfilen er ikke HD av noe slag, det er filmet med et 2 år gammelt JVC Everio filmkamera.

Jeg ønsker å lagre filmen i .AVI for å få best mulig kvalitet.

Jeg har cirka 25 GB igjen på harddisken. Men hver gang jeg renderer filmen for å få den som ferdig filmfil, stopper prosessen opp, fordi pcen ikke har mer plass igjen å lagre på!

Hvordan kan jeg fikse dette problemet? Jeg har andre filmer som er over 20 minutt lange (alle filmet med samme kamera og redigert i Sony Vegas 7.0, med samme innstillinger for rendering, som tar 7 GB)

Er det noen som kan gi meg en løsning på dette problemet, er jeg utrolig takknemlig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at AVI ikke er noe format, bare en container som kan inneholde mange forskjellige slags formater/komprimeringer. Hvis du prøver å lagre ukomprimert, så vil det ta mye plass. Hvis du skal beholde kvaliteten og ikke bruke til annet enn å lagre på disken ville jeg forsøkt DV-AVI. Vegas har det formatet innebygget.

Da har du fordelen med at du senere kan redigere i filen på nytt, uten for mye kvalitetstap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...