Gå til innhold

Vuelta a España (Spania rundt) 2010

Latias

Anbefalte innlegg

Morsomt med brudd i dag. Og kult at David Lopez Garcia klarte en seier. Hans største i karrieren, presonlig ville jeg trodd at Kreuziger skulle ta det hele med et tidligere rykk. Men nei gitt.

Om det er noen her som er veldig interresert i sykkel, så fin det et forum

http://pcmnorge.no/

Her går det inn i detaljer innenfor alt du kan tenke deg innenfor sykkelsporten, for de som er interresert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så tilfeldigvis etappen på eurosport i dag, da jeg ikke hadde sumo tilgjengelig. Så latterlig å se på, gjorde jo hele etappen til et langt gjesp. Gabba som kommentator? Hørtes ut som han skulle til å sovne vær gang han åpna kjeften, ventet bare på at jeg skulle høre et skikkelig klask i det han sovnet og slo hodet i kommentatorpulten foran seg.

Jeg er fortsatt usikker på hvem som vinner Vuelta'n. Klarer ikke å se Igor Anton stå så veldig høyt opppe. Både Tondo og Sastre har jo også virket kvikke for Cervelo, mens F.Schleck sviktet litt dagen før. Må si jeg gleder meg til onsdagen, da må man se litt konturene av hvilke som kan hevde seg i sammendraget.

Lenke til kommentar

Hva tror vi om at Andy blir sendt hjem fra vueltan av Bjarne riis? Håper og tror at det er noe dritt han og stuart O'Grady har gjort. Tviler på at det er doping, isåfall er det synd, siden Andy har vært et friskt pust i sykkelsporten de siste årene. Og O'Grady sin karriere snakker for seg selv.

Lenke til kommentar

Har ingen spessielle erfaringer med hvordan Igor Anton kjører tempo, men jeg er temmelig sikker på at han ikke er så veldig god. Det ligger litt i Euskaltel kulturen også, ingen spessiellt gode temposyklister altså. Men det er noe han bør spisse siden han er en såppass god klatrer og kan vinne sammenlagt, så han kan være bedre enn jeg tror ;)

Men han er nok ikke bedre enn Nibali. Nibali er den sterkeste temporytteren av de som er helt i toppen der, det er jeg nesten 100% sikker på. Er nok bedre en Rodriguez, Mosquera og Anton, ja :)

Lenke til kommentar

Faen så ubrukelig Egoi Martinez er. Først kjører han elendig i fjellene i TdF, så kræsjer han med lagkamerat og sammenlagtleder Igor Anton i Vueltaen. Dette fører jo selvfølgelig til at Anton må bryte, noe som er veldig kjipt. Alltid synd når slike ting skjer. :(

Lenke til kommentar

Martinez gjorde en helt ok Tour, han klarte å være i noen brudd, og kjørte faktisk relativt sterkt der. Man skulle kanskje tro han ville være i bedre klatreform. Fordi han har mye inne som klatrer, men det var han nok ikke under touren. Er faktisk en stund siden han var det og. Husker han tapte en hard fjelletappe i Touren for noen år siden mot Simon Gerrans i (den gang) Credit Agricole. Og da var Gerrans en ganske så ny jypling. :p.

Men glem ikke at Martinez ikke hadde noen fri rolle i Touren, han hjalp jo Sanchez på hver etappe. Derimot i fjor kjørte Martinez mye "bedre" i touren. Da deltok heller ikke Sanchez ;).

Martinez er en respektiv rytter, alle er uheldige på sykkelen, men Euskaltel-rytterne er mer uheldige/udyktige teknisk sett :p. Men kjempesynd for Anton dette. Men han har bevist nå at han er en av de aller beste klatrerne i verden.

Lenke til kommentar

Faen så ubrukelig Egoi Martinez er. Først kjører han elendig i fjellene i TdF, så kræsjer han med lagkamerat og sammenlagtleder Igor Anton i Vueltaen. Dette fører jo selvfølgelig til at Anton må bryte, noe som er veldig kjipt. Alltid synd når slike ting skjer. :(

Nåja... Det var vel heller Anton som traff noe i veien og falt. Martinez var rett bak og falt på grunn av Anton... Du bør lese hva Anton selv sier om hendelsen og ikke være så forutinntatt.

Endret av andybb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...