aarolilja Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 jeg bor langt oppi nord. har studert i Narvik, som ikke er så alt for langt unna min hjemplass. nå skal jeg dog studere videre i Gjøvik. er det noen spesielle fordeler/ulemper ved å endre den folkeregistrerte adressen min? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 hvis du melder flytting må du ha egen innbo forsikring osv, du slipper det hvis du bare melder adresse endring til midlertidig hybel/leil.. Lenke til kommentar
morlie Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 muligheter for bortebostipend? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 @r0zie jeg har brann/innboforsikring via Tekna. @morlie jeg har lån. antar at lånekassen ikke kalkulerer fullt lån (og stipend) utifra hvor nært du er din folkeregistrerte adresse, men heller dine foreldres? Lenke til kommentar
operg Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hvis du endrer din folkeregistrerte adresse er jeg ganske sikker på at du ikke får borteboerstipend. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 er ikke borteboerstipend noe man får på vgs da? Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Det er feil at man ikke får borteboerstipend når man endrer adresse i folkeregisteret. Det står på lånekassen sine sider at man har rett på borteboerstipend så lenge man bor borte fra foreldrene sine. Jeg har også vært i kontakt med lånekassen, som sa det ikke var noe problem å bytte i folkeregisteret. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 er av samme erfaring. men fortsatt - er ikke borteboerstipend noe vgs-greier? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Det finnes ingen grunn til å endre adresse som student, jobber du derimot så er du vel lovpliktet til å oppgi ny adresse. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hvis du er over 19 år og ikke bor hjemme hos foreldre, eller i en bolig som de disponerer (mao. kan du ikke bo i kjelleren hjemme og få borteboerstipend), blir du regnet som borteboer. Da får du omgjort 40 prosent av studielånet (ikke for skolepenger) til stipend (noe av dette er avhengig av om du står til eksamen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå