Lifeform Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hei, Har fått i hendene en Western Digital bærbar harddisk som ikke vil åpne. Strømmen fungerer, men den lager klikkelyder når man skrur den på... Noen som har noe råd her for å få den til å fungere igjen? Er det noe relativt lett måte å fikse denne typen problematikk / feil på...? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Den får antagelig ikke nok strøm. På en stasjonær maskin er det stor forskjell på om du bruker portene som sitter på hovedkortet eller de i front da de i front kan ha endel spenningstap hvis ledningen innternt ikke er skjermet. Hvis du bruker onboard port og den fremdeles ikke funker så ville jeg prøvd med en kortere kabel mellom disk og port, evt. prøv å dra kabelen ut og inn og lytt om disken klarer å starte, det kan faktisk funke hvis man er tålmodig. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 Hmm tror det er mer komplisert enn det... Koblet nemlig til en nøyaktig lik disk på samme kablene som fungerte med en gang. Tipper dette er mekanisk feil på lesehode eller noe sånt. Mener jeg har lest det andre steder at motoren / lesehode eller noe sånt pleier å gå an... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Det kan godt være at den er defekt men jeg har altså vært borti endel eksterne WD disker som jeg har klart å lure igang med beskrivelsen over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå