Gå til innhold

trenger hjelp av kjøp av gaming pc :)

Anbefalte innlegg

Hei, ser ut til at jeg trenger ny pc, har nå bruk dell studio 15" men pga så dårlig skjermkort tar den ikke de nyeste spillene

Jeg har sett på et par starsjonære pcer, har har funnet ut jeg ikke har noe sted og ha den, og det er så upraktisk etter jeg pleier og ta med pcen til venner og "lan partyer"

Jeg har sett på http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=574462&sku=602030 disse to

ASUS X77JQ har bedre prossesor men dårligere skjerkort en Asus GH73 så jeg vet ikke hvilken som er best til intensiv spilling.

min max pris på pc er 11000 kan gå litt høyere vis det trenges.

Jeg vil gjerne vite hva dere syns og kanskje dere kommer med andre alternativer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X77JQ har en betydelig bedre prosessor, men G73 er langt bedre på grafikk, og prosessoren bør også klare å trekke de fleste spill. Begge har sine fordeler og svakheter, men så lenge prosessor gjør jobben sin er det grafikkløsningen som blir avgjørende for spillytelsen, og her knuses X77JQ av G73 så det suser.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

X77JQ har en betydelig bedre prosessor, men G73 er langt bedre på grafikk, og prosessoren bør også klare å trekke de fleste spill. Begge har sine fordeler og svakheter, men så lenge prosessor gjør jobben sin er det grafikkløsningen som blir avgjørende for spillytelsen, og her knuses X77JQ av G73 så det suser.

så hvem av pcene amebfaler du at jeg kjøper?

Lenke til kommentar

Jeg personlig kunne riktignok tenkt meg en prosessor med minst tre kjerner, men mtp. at det er snakk om laptop vil det raskt gå hardt utover både lommebok og batterikapasitet. i5-450 er en kurant gaming-CPU, og HD5870 matcher den og vel så det.

Av forslagene som er kommet hittil holder jeg en knapp på G73 så lenge det primære bruksområdet er gaming.

Men for meg ser det ut som du er på jakt etter en desktoperstatter. Du skriver at du sliter med plass og at du gjerne vil ha muligheten til å ta den med "på tur". Hva med å bygge en stasjonær maskin inn i et micro-ATX-kabinett? Da vil du redusere størrelse og vekt, og ift. laptop vil du også redusere utgifter eller øke ytelse. Pluss at du får større skjerm ;)

edit: satte opp et forslag til deg. Dersom grafikkortet ikke er for stort for kabinettet, noe jeg dessverre ikke kan si noe om, skal du være good to go.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...