Gå til innhold

Hvilket objektiv kjøper jeg neste gang?

Anbefalte innlegg

Bruker i dag en canon 500d med 18-55 kit og nylig anskaffet den populære 50 f1.8

50mm er fantastisk vis jeg ser bort ifra at jeg noen ganger skulle ønske det var en 35mm hehe.

En kompis har sigma sin 70-300 uten os men på ett sony dslr den er vell ok men akkurat kombinert macro er vell litt overdrevet.

Har blitt varmt annbefalt sigma 18-200 med OS da den har vidvinkel som ikke 70-300 har, på den måten kan jeg klare meg med bare 18-200 og slippe å drasse rundt på kitglass.

Så spørmålet er finnes det bedre glass enn 18-200 til rundt 3500 kroner, har sett at canon sin AF er en del raskere.

Kansje jeg skulle gått for noe helt annet?

Takker for alle innlegg på forskudd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon EF-S 55-250 IS - mye tele for pengene!

Eventuelt 70-200/4L - bedre glass, men dyrere.

Hvis det er et problem å drasse rundt på mye glass, så gå gjerne for en 18-200 - fleksibiliteten i en superzoom vil alltid gå ut over bildekvalitet, lysstyrke og pris.

Lenke til kommentar

Stadig er det noen som synes 18-200mm er så fint fordi da trenger man ikke å bytte objektiv. Hvorfor kjøpte du en DSLR da? For bildekvaliteten? Det er greit, men hvorfor da sette på en lummer super-zoom?

Problemer med 18-200mm-ene er at de er en haug med kompromisser som går ut over bildekvaliteten.

Hvis du absolutt skal ha et alt-et-objektiv, så er det bedre å se på Canon's egen 18-200mm, eller Tamron's 18-270mm. Det er de to som det sies minst negativt om.

Kan du derimot greier deg med litt mindre brennviddeomfang, så er det bedre å se på Canon's 18-135mm - den regnes i hvertfall på nivå med kit-zoomen (nye med IS) eller litt bedre. Ikke dårligere.

Men det beste, er å gjøre som Trondster foreslår, gå for 55-250mm eller 70-200mm.

Lenke til kommentar

Dere har nok helt rett men hva ligger canon 55-250 i pris, må ha is.

Eller den 70-200

Merkelig at folk som jobber i foto forrentninger kan si oj det er en 18-200 du skal ha helt sånn automatisk når jeg spurte om annbefaling..

Fortalte også hvilke glass jeg hadde.

De skal vell bare selge.

Jeg kommer til å bruke 50mm fast mest tenker jeg og 18-55 kit til alt mulig når jeg ikke kommer langt nok ifra.

Tusen takk.

Endret av hubbix
Lenke til kommentar

Da var CN 55-250 handlet inn og må si meg svært fornøyd..men men er det noen som har kjennskap til summelyden når IS er aktiv, på kitglasset er det akkurat samme summing bare ikke like høylytt..

Objektivet skal helt sikkert være sånn vill bare forsikre meg meg at det ikke er noe galt med det... takker på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...