Gå til innhold

Alt om Iphone 4-lanseringen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vel ha rimelig dårlig råd om du blir knekt av en kredittgjeld på 5000 kroner. Folk flest tjener mer en det på 1 uke. iPhone for meg er svært billig. Før skiftet jeg mobiler hvert halvår men med Iphone så er jeg så fornøyd at min 3G at det er den eneste telefonen jeg har hatt i nærheten av 2 år. Og nå med en ny iPhone 4 som hele tiden blir oppdatert så blir det nok ett par år til neste gang også.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange som setter seg i kredittkort fella pga Iphone 4 jeg.. Gleder meg til å se luksusfellen med tullinger som bare måtte ha en telefon de ikke har råd til på lansering, nettopp fordi som dere sier er ett "apple" produkt...

De som er på Luksusfellen har vel gjerne 2-300 000 + i gjeld :p

Lenke til kommentar

Tror jeg ler meg ihjel :D

Og kø-statistene, med media hakk i hæl, er klare regner jeg med...Verden vil bedras!

Lurer på hvor mange som setter seg i kredittkort fella pga Iphone 4 jeg.. Gleder meg til å se luksusfellen med tullinger som bare måtte ha en telefon de ikke har råd til på lansering, nettopp fordi som dere sier er ett "apple" produkt...

De som er på Luksusfellen har vel gjerne 2-300 000 + i gjeld :p

Og de som er på luksusfellen, har vel noen mobilabonnement bakt inn i den gjelden vil jeg tro...?

Lenke til kommentar

Eh, dere tok ikke den nei, my bad :)

Poenget mitt var at veldig mange av de som kjøper apple produkter vil ha dem kun fordi det er hipt og trendy osv.

Ser vi på typiske mennesker som har vært i "luksusfelle" versjoner så er en del av disse slike mennesker som prøver å se bedre ut på utsiden enn det dem egentlig er.

Så jo, ett stykk dyr iphone med dyrt abb hver gang det kommer en ny telefon kan fort vippe en slik person av pinnen.

Gjelder i å for seg andre produkter enn Iphone også.

Lenke til kommentar

Eh, dere tok ikke den nei, my bad :)

Poenget mitt var at veldig mange av de som kjøper apple produkter vil ha dem kun fordi det er hipt og trendy osv.

Ser vi på typiske mennesker som har vært i "luksusfelle" versjoner så er en del av disse slike mennesker som prøver å se bedre ut på utsiden enn det dem egentlig er.

Så jo, ett stykk dyr iphone med dyrt abb hver gang det kommer en ny telefon kan fort vippe en slik person av pinnen.

Gjelder i å for seg andre produkter enn Iphone også.

Til nå er det kommet tre iphones hit. Det dyreste abonnementet med enkronerspris på selve telefonen var vel italk large til netcom, som hadde svært mye ringetid/sms/datatrafikk inkludert.

Totalpris ble da ca 12k i året.

Sett at netcom lanserer samme abonnement i år, blir prisen om man skulle hatt alle de tre iphonene rundt 36k

Kommer ikke på luksusfellen med 36k i gjeld.

;)

Lenke til kommentar

At mange, oss inkludert, fokuserer litt ekstra på Expert-butikken har med å gjøre at lanseringen der er så nært man kan komme Apples "egen". I denne butikken er en såkalt "shop-in-shop" for Apple-produkter. Disse avdelingene er det nærmeste man kommer rene Apple Store-butikker her til lands.

Vil bare nevne det at Apples butikk i butikk finnes på flere Elkjøp-butikker og. Lørenskog og Skøyen er de i Oslo-området som har et eget lite område med egen Apple-representant. På Ullevål finnes kompetansen og, men der er det begrenset til et Mac-bord... Så Klingenberg får mye PR til tross for at de ikke tilbyr noe unikt...

Lenke til kommentar

To spørsmål:

a: Noen som vet om nattåpne butikker i Kristiansand?

b: jeg må bruke mitt gjeldene telenor abb videre og har ikke vært lur nok til å bestille microsim, kan de flytte mitt gjeldene abb over på ett microsim? Hvis ikke, og jeg må selv "lage" ett microsim og fucker opp alt. Kan butikker lage nytt "vanlig" sim til meg, eller må jeg vente til Telenor sender ett?

Takker!

Lenke til kommentar

To spørsmål:

a: Noen som vet om nattåpne butikker i Kristiansand?

b: jeg må bruke mitt gjeldene telenor abb videre og har ikke vært lur nok til å bestille microsim, kan de flytte mitt gjeldene abb over på ett microsim? Hvis ikke, og jeg må selv "lage" ett microsim og fucker opp alt. Kan butikker lage nytt "vanlig" sim til meg, eller må jeg vente til Telenor sender ett?

Takker!

De selger sånne idiotsikre microsimkuttere på ebay for en femtilapp + frakt. Jeg kjøpte en allerede fordi jeg ikke gidder vente på at ludo lager egne/lagerene blir tomme.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på, ser masse om at det kommer lite med 32gb ut, hva skjer med det ? 16gb er uaktuelt, har jeg best sjans på å få et eksemplar gjennom nettbutikk eller butikk da ?

Vi vet ingenting enda. Vil du være GARANTERT en 32GB-telefon, ring butikker og hør hva de får inn og møt opp 4 timer før åpningstid på en som får inn et respektabelt antall.

Jeg fikk nettopp mail om at telebutikken i Stavanger ikke får inn noen...

Lenke til kommentar

Artikkelen er oppdatert. Vi har fått titte i kortene på hva som er bestilt i Expert-butikkene. Vår kilde forteller at det så langt kun er bestilt 16 GB-varianter av telefonen, og at det kun er kommet beholdning på Telenor-varianten så langt. 28 stykker av Iphone 4 med Netcom-binding skal være bestilt til Expert Klingenberg, men foreløpig er det visstnok ikke kommet noen lagerstatus på disse. Dette lave antallet tyder jo også på at fler vil komme til, men om det da blir snakk om flere på 16 GB, eller om disse vil være større vet vi ikke. 100 stykker er bestilt av Iphone 4 16 GB med Telenor, så med tanke på det totale antallet vi fikk opplyst i går vil neppe Telenor-kunder få modellen på 32 GB med det samme.

Dermed ser det mørkt ut. I motsetning til de andre spørsmålene vi stilte omkring mengder og utsalgssteder i går er dagens refreng "Kontakt pressekontaktene til operatørene." Denne meldingen har vi fått ordrett fra flere kilder i dag. Disse pressekontaktene holder foreløpig kortene tett til brystet. Vi oppdaterer så fort vi vet mer.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...