Gå til innhold

Kundeservice: les dette før du kjøper Dell!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg vil dele min opplevelse av å være Dell-kunde. Jeg og min kjæreste kjøpte en Dell Inspiron for to år siden.

 

Allerede den første dagen merket vi problemer. Harddisken feilet umiddelbart. Da vi sjekket den på en annen maskin kræsjet operativsystemet. Løsning: Ny harddisk fra Dell.

 

Ny harddisk ordnet tydeligvis ikke opp i roten av problemet. Denne ble også ødelagt, og vi fikk tilsendt enda en harddisk. Det fremkom andre problemer også. Maskinen slo seg av spontant og umiddelbart. Andre eksempler:

"KERNEL ERROR"

"internal hard disk not found"

"2000-0141 Hard Drive - No drive detected"

Klikkelyder fra harddisken som fører til permanent skjermfrys og av og til bluescreen.

 

Dell har forsøkt å fikse dette totalt FIRE ganger. Støvsuging av støv og bytting av vifte er de nyligste forsøkene. PCen slår seg fremdeles av flere ganger daglig.

 

Til slutt orker jeg ikke mer. Jeg ringer kundeservice og ber om ny PC. De nekter på grunnlag av at de skiller reparasjonene mellom harddisk-bytte (2 ganger) og viftebytte/støvsuging (2 ganger). De mener at slike trivielle problemer ikke rettferdiggjør heving av kjøp eller ny PC.

 

Jeg ringer forbrukerombudet. De sier at jeg kan kreve ny PC på grunnlag av manglene. Leverandør skal få to forsøk på å rette opp mangelen. De sier også at dersom jeg aksepterer reparasjon, har jeg krav på reserve-PC. Dell svarer på dette: -Nei, du får verken heve kjøpet eller ny PC. Og ved reparasjon får du ikke reserve-PC.

 

Jeg har film og bilder av feilmeldinger og skjermfrys. Jeg vil aldri anbefale noen å kjøpe fra Dell. Hvis noen kjenner en ansatt derfra, gi han/henne beskjed om at så dårlig kundeservice er en skamplett for selskapet. Slike episoder må deles til folket, slik at det slår netto negativt ut over salg. Bare da vil de forbedre kundeservicen sin og forholde seg til NORSK LOV!

 

PS: Jeg kan legge ut bilder og lignende hvis noen er interessert.

Endret av sebastr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har brukt Dell veldig mye både i jobbsammenheng ig i privat sammenheng og er strålende fornøyd med både kundeservice på maskinene så her er det nok bare du som har vært veldig uheldig.

 

Takk for svar.

 

Men hva har jeg vært uheldig med? Alle kundebehandlerne? PCen? Dette handler ikke om uflaks i min mening, men om et service-system som spiser opp folk som er rolig og fattet over telefonen, samt noe usikker på egne rettigheter. Det er først når jeg truet med tvist gjennom forbrukerombudet, at de tilbyr bytte av hovedkort i tillegg til harddisk. Jeg kommer kanskje til å takke ja til det, men jeg har liten tro på at de klarer å ordne opp på femte forsøk.

 

Jeg er veldig skuffet og oppgitt over behandlingen Dell har gitt meg. Heldigvis gjelder deg ikke deg, men alle kunder bør få en rettferdig prosess.

Endret av sebastr
Lenke til kommentar

Eg har en Dell XPS m1530. har hatt 0 problemer fram til 1 år siden. små krasj og slike ting.

litt treig. men reagerte ikke. etter eg bestemte meg for å gå over til Win XP fra vista har store problemer kommet opp. både med kundeservice og bugs(usikker). den kan ikke boote fra CD/dvd+r. har prøvd å bake sata drivere inn men nei. har også prøvd med ekstern DVD rom leser, bootable usb og så ble eg lei av det og ringte til dell.

 

Dell hadde dårlig teksnisk hjelp. de sa rett og slett at de ikke hadde peiling, og la på.

så fant eg ut etterpå(spillte MW2 og wow i fullscreen) at når du har en CD i dvd spilleren menst du har fullscreen games(kansje filmer også?) fryser pc'n i sikkert 30 sec-60 sec.

 

TL;DR. dårlig service + bugs.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med Dell kundeservice er delte. Jeg har hatt eller skal jeg si har 2 stk Dell bærbare, en XPS M1730 og Alienware M17x. Etter at jeg fikk XPSen fikk den ene hard disken SMART feil etter kort tid. Ringte da Dell kundeservice på en mandag og forklarte opplegget. De ba meg kjøre denne berømte/beryktede diagnose programmet sitt som ikke kom opp med noe, men Intel Matrix Storage Manager viste SMART feil på den en hard disken. Snakket med Dell igjen på tirsdag ettermiddag angående SMART feilen, og onsdag morgen kom det ny hard disk. Flott service den gangen.

 

Da jeg fikk Alienware M17x oppførte den seg rart fra dag en. Den kunne låse seg ett sekund etter oppstart, satte jeg den i hvilemodus, gikk den i hvilemodus. Men når PCen skulle ut av hvilemodus, slå den seg på, deretter helt av for så å restarte og der låste den seg. Batteriet måtte fjernes for å få den avslått. En gang gav den til og med en lyskode som indikerte feil med hovedkort.

Jeg vet en god del om PCer, og var sikker på at det var feil med hovedkortet, selv uten den lyskoden. Det ble ringt til kundeservice, men denne gangen var det ikke bare bare å få gehør for problemet. Tjomen vi snakket med (sier vi fordi det var madamen som ringte fordi hun snakker språket bedre enn meg. Bor i Spania) ville ikke høre etter hva som ble forklart som var feil, han drev og påstod av det var en feil med en driver eller en hard disk. Jøss og bevares sier jeg, akkurat som en driver kan forårsake at en PC låser seg ett sekund etter man trykker på On knappen. Support fyren ville ikke høre etter før madamen ble småsint og Dell ble regel rett truet med rettssak.

 

Først da fikk pipen en annen lyd, og to dager senere kom det en fyr hjem til oss, og skiftet hovedkortet. Så jeg må si at den siste gangen ble jeg ikke imponert i det hele tatt av kundeservicen til Dell. Det er tross alt en kundeservice/support og da skulle man tro at de burde høre etter hva kunden sier. Så jeg er ikke så sikker på at jeg vil anbefale en PC fra Dell så sterkt som jeg kanskje hadde gjort for 3 år siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En typisk "hevnetråd". :)

Greit nok det gitt trådstarters fremstilling.

Selv har jeg god erfaring med diverse PC'er fra Dell(stasjonære+bærbare) .

Man kan være uheldig uansett leverandør, men kundeservicen kan nok være frustrerende når man får ett mandagseksemplar. Og leverandør kan dekke seg bak lovverket mht utbedringsforsøk.

Dessverre. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...