dabear Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Heisann. Jeg har nettopp kjøpt meg to Western Digitial Caviar® Green 2TB som jeg skal sette i et mirror raid. Disse har økt sektorstørrelse fra 512bytes til 4kB. Takler Windows 7 dette, eller må jeg gjøre noe mer før jeg installerer? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Windows 7 håndterer 4KB sektor diskene automatisk. Det er XP som er problemet. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 Flott, gjelder det samme ubuntu 10.04? Kanskje jeg skal spørre i den frie kafeen Lenke til kommentar
dabear Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Hvordan kan jeg se hvilken sektorstørrelse bootdisken min har blitt initialisert med? Velger den automatisk 4k? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Sektorstørrelse er alltid fast, den kan aldri forandres. Disse diskene har 4096, men det er ikke synlig eksternt, det vil se ut som de har 512. http://www.anandtech.com/show/2888 Det som kan forandres er 'allocation unit' (cluster) størrelsen. Den er vanligvis 4096. I RAID kan man også forandre 'stripe' størrelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå