hvakrg Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hei, er på jakt etter ett nytt hovedkort til min TV-server, jeg har to stk FloppyDTV-tunere som trenger Firewire-connector. Jeg bruker i dag ett PCI-kort, men skulle gjerne kunne koblet de rett på hovedkortet internt. En annen ting jeg lurer på er om jeg kan bruke denne kabelen for å gå fra intern Firewire til intern Firewire. http://www.cwc-group.com/10usb.html Vet det er en USB-kabel, men pluggene er vel like. Så det hele kommer an på om lederne går rett gjennom både på USB og Firewire, eller om det er noen krysskoblinger. Er det noen som vet dette? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Pinout på intern USB og Firewire er ikke lik nei. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 Det går egentlig for det samme. Har endel AMD prosessorer så det hadde selvfølgelig vert en liten fordel, men det virker rett og slett umulig å finne 10-pins til 10-pins Firewire kabler, så er mulig jeg heller må prøve å finne en Firewire controller med to interne plugger. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Bare så jeg ikke misforstår. Du er ute etter et hovedkort med 2 interne kontakter på hovedkortet for å koble på interne kabler. (9 pins som på bildet under) I så fall så har ihvertfall Gigabyte flere kort med 2 kontakter internt. Bl.a. GA-880GA-UD3H Link til Gigabyte sin hjemmeside Link til manual Link til kortet på Komplett Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Ah, nydelig. Takk skal du ha. Den ser også ut til å komme med en bracket med med 2 stk Firewire tilkoblinger så da kan jeg bare bruke den internt. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå