Gå til innhold

Telezoom til d300s


Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk og har bestemt meg for å kjøpe en kit med d300s med følger 16-85 objektiv. Jeg trenger tips om en god telezoom til sportsfotgrafing hvor det er mye fart og raske vendiger.. Priser bør ikke overstige 5000.

Og hva bør jeg velge til portrett foto og landskap?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he ventle, jeg så feil, trodde du skrev 70-200

 

Er det dette objektivet Nikon 70-300mm F4.5-5.6 G IF-ED AF-S VR? Ser at det har blender f4.5, skal ta utendørs bilder.

ja, og med D300S vil du kunne bruke det tildels innvendig også, det er bare å skru opp ISO'en.

Lenke til kommentar

Takk for raske svar :)

Er det dette objektivet Nikon 70-300mm F4.5-5.6 G IF-ED AF-S VR? Ser at det har blender f4.5, skal ta utendørs bilder..

 

Den nye 70-300 med VR er et kanonbra objektiv. I forhold til dobbelt så dyre telezoomer med f/2,8 er det mer avhelgig av lys. Men objektivet har vibrasjonsdemping og D300s er rimelig bra på ISO opp til 1600. Så denne kombinasjonen vil yte bra.

Jeg har selv 70-300 VR og er storfornøyd. Det yter bra også på fullformat.

Lenke til kommentar

Ligger ett par 70-200 2.8 Sigma ute på foto.no for tiden. til under 5000,- så er dette IMO det objektivet som gir det mest for pengene (Telezoom). eneste ulempe (kommer ann på personene) måtte ha vært vekten, men det er ikke noe jeg plages med ihvertfall.

Lenke til kommentar

Å kjøpe brukt Sigma er et sjansespill jeg ikke ville tatt, bortsett fra forhandler eller kjentfolk.

 

Jeg har prøvd det beryktede 30mm f/1,4 som av selger ble oppgitt til å ha perfekt fokus.... Skarpheten var som på et syltetøyglass og det var bare å sende rett til justering. i etterkant brukte jeg flere måneder på å få solgt det. Jeg får litt dårlig smak i munnen når jeg hører navnet sigma.

Jeg har kjøpt en god del optikk på bruktmarkedet fra Nikon, Tokina og Tamron. Alle har fungert perfekt, men tanken på å kansje måtte bruke tid på innsending av utstyr får meg til å avstå fra flere Sigma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...