Gå til innhold

Ulovelig å fjerne operatørlås fra Iphone?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg klarte å å miste iphonen min ut av lommen, etter vi hadde parkert vedsiden av veien. Når jeg merket at den var borte, snudde jeg bilen og kjørte for å hente den i håp om at den ikke hadde blitt kjørt på. På vei tilbake møtte vi en semi-trailer, og Iphonen hadde fungert helt frem til at vi så den. Jeg fant igjen Iphonen, men den var fullstendig knust.

Jeg tenkte å kontakte Telenor som utsendte telefonen, men jeg har fjernet operatørlåsen og kan ikke huske nummeret jeg orginalt var bundet til. Er det kontraktsbrudd av meg å fjerne operatørlåsen, og kan jeg få en ny telefon med tanke på forsikringen jeg fikk med når jeg kjøpte den?

Er ikke lenge til jeg forsvinner til England og blir der 1 år, så dette er noe jeg vil få i orden så fort som mulig...

Takk for svar!

Endret av Angefuhr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jailbreak og unlocking er ikke ulovlig, men brudd på garantivilkårene.

Og garantien mistet du uansett da traileren gjorde sitt.

Så om den er jailbreaka og unlocka her har nok ingenting og si.

Telenor tilbyr heller ikke forsikring på iPhone, med mindre du kjøpte den med forsikring før Oktober i fjor eller noe sånt?

Edit: IMEI nr ditt finner du på SIM-kort holderen (dersom den forsatt er der) på kjøpskvitteringen og kontrakten med telenor. Telenor kan også finne IMEI nr på telefonen din så lenge du har telefon nummeret den ble kjøpt med.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...