Gå til innhold

Spørsmål om sporing på Posten

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal prøve å gjøre en lang historie kort. Det i spoileren er historien bak, og trengs vel egentlig ikke å lese for å svare på spørsmålet mitt.

Jeg sendte inn min mobil til reparasjon tidligere i sommer og for en uke eller to tilbake ble telefonen ferdig der. Telefonen hadde egentlig leveringsaddresse til skolen min (internatskole), fordi det var dit den ble levert da jeg kjøpte den. Jeg sendte en mail til verkstedet og spurte om de kunne sende den hjem istedet og det skulle ikke være noe problem. Det klarte ikke verkstedet, så telefonen ble sendt til skolen og ankom der på torsdag som var. Jeg ringte derfor skolen (som heldigvis bare er i nabokommunen) og spurte om det var folk der nå i ferien så jeg kunne hente den der. Jada, jeg skulle få hente den idag. Men når jeg kommer idag var ikke pakken der, og etter å ha snakket og lett lenge fant vi ut at den kanskje var blitt satt vekk et sted eller videresendt (men den ble kvittert ut og mottatt av en på skolen, så da måtte vel de evt. ha betalt frakt eller noe?). De skulle ringe hvis de fant den. Jeg kom på nå å sjekke sporingen på Posten sine sider igjen og fant dette:

Avvik i produksjonen

Tiltak: Omadressert

Hva betyr dette? Den har ikke endret status siden fredag, heller. (så for de som leste hele historien så ble pakken tydeligvis sendt videre med en gang.) Mobilen (med en faktura) ligger nå tydeligvis i Stokke. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ring 810 00 710 - postens kunderservice.

giroen er nok 100 kr, for ettersending, tror jeg.

synes det er veldig rart at pakka ble levert ut til en tilfeldig person på skolen din.

hvis du bestiller levering på døra, og du ikke er hjemme, så blir pakka plassert på ditt lokale postkontor.

du har da 2 uker på å hente pakka di før den sendes i retur.

hvis de på skolen har betalt porto og postet den på nytt, så hadde jeg ikke betalt den giroen som følger med. for å få oppheva giroen må du ringe og krangle med kundeservice :)

Lenke til kommentar

Ok. Må jeg ringe for at de skal få sendt til meg eller er den på vei med en giro allerede?

Vet ikke om pakka var ment som levering på dør, men all posten blir tatt i mot på kontoret på skolen og så sendt videre til de forskjellige elevene. Så da må kontorpersonalet kvittere.

Skal nok få betalt den hundrelappen.

Lenke til kommentar

Nå er pakka plutselig i Kristiansand. Den er på vei et sted. Får sjekke litt videre, så håper jeg den er på vei hit. Skolen min har jo adressen min, så det kan jo være de videresendte den selv om jeg sa at jeg ville hente den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...