Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooter starter ikke

Anbefalte innlegg

Søsteren sin scooter vil ikke starte.

Det startet med at den plutselig døde mens hun kjørte. Etter hva hun forteller hørte hun ingen ulyder. Så når vi prøver å starte den hører jeg bare startmotoren eller hva det er som prøver å starte motoren når jeg trykker på startknappen. Ingen ting skjer.

Jeg fyller olje mens jeg håper på at problemet ikke var mangel på olje (oljelampen lyste ikke). Prøver å starte mange ganger. Til slutt hører jeg at den nesten starter. Så starter den litt, før den kveles, eller i hvertfall stopper. En gang gikk den ganske lenge, men stoppet da også. Hvis jeg gav gass stoppet den med en gang. Nå er batteriet nesten helt dødt.

Noen som vet hva dette kan være? Jeg frykter at den er skjært, men jeg skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd. Andre forklaringer er kanskje tennpluggen?

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bensin, ja. Dro på bensinstasjonen og fylte en kanne med bensin. I tilfelle bensinmåleren av en eller annen grunn skulle være kaputt.

Det er ikke kickstart på den.

Det er en Aprilia SR 50 Ditech

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Kan høre ut som klassiske rusk i forgasser-symptomer.

Det er 3 ting en moped trenger for å svive. Luft, bensin og gnist. Mangler én av tingene vil du ikke få livstegn. Luftfilter pleier sjeldent å tettes så spontant så jeg vil tippe du mangler nist eller bensin (tett forgasser/innsprøytning).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...