Gå til innhold

AMOLED vs SLCD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De gjorde først dette "byttet" etter at Samsung ikke har produksjons kapasistet p.t for å dekke etterspørselen til andre enn seg selv.

Deres (HTC's) valg fra starten var jo AMOLED , så HTC mener vel at AMOLED er "best".

Samsung bruker jo selv også OLED på sin Galaxy og ikke LCD - så det sier seg vel selv i og med at Samsung er en av de produsentene som er i høysetet mtp skjerm teknologi.

SLCD fra Sony slik jeg ser det er et kompromiss p.t grunnet mangel i markedet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Super LCD = Super TFT LCD skjerm = IPS panel. dvs gammel teknologi i forhold til AMOLED.

byttet er ikke pga. av forbedring, men en nødvendighet for å kunne fortsatt kunne levere HTC Desire N1 og andre telefoner som opprinnelig hadde AMOLED-skjerm.

Samsung kan ikke produsere mer enn de trenger selv, derfor framtvinges det et bytte.

begrepet S-LCD er et SELSKAPSNAVN. Det er selskapet som Samsung og Sony stiftet for å lage LCDskjermer. Panelene (som er IPS skjermer) som skal settes inn i de nevte telefonene kommer fra dette selskapet.

Jeg tror dette byttet kommer av at Android og spesielt N1 og Desire tok helt av. Jeg regner med at HTC hadde gjort produksjonskontrakter med Samsung som ikke forutså en slik enorm suksess for disse telefonene.

Det er jo en grunn til at alle butikker som har den er tomme, eller går tom samme dag de får nye leveranser.

Endret av janroed
Lenke til kommentar

Etter videoen å dømme så har den typiske karakteristikker for *VA paneler, et godt sortnivå, men ikke perfekte innsynsvinkler, den viser heller ikke samme tegn til at baklyset reflekteres gjennom det sorte ved visse vinkler, som er den typiske akilleshælen for ips.

Lenke til kommentar

Etter videoen å dømme så har den typiske karakteristikker for *VA paneler, et godt sortnivå, men ikke perfekte innsynsvinkler, den viser heller ikke samme tegn til at baklyset reflekteres gjennom det sorte ved visse vinkler, som er den typiske akilleshælen for ips.

Samt at MVA/PVA har dårlig responstid og er dårligere enn IPS på fargegjengivelse. Nettopp det at kontrasten er så høy på *VA-paneler vil nok gjøre at disse ikke vil virke så altfor ulike AMOLED-skjermer.

Lenke til kommentar

ja det er nok en S-PVA skjerm.

her er info fra wikipedia om hva firmaet S-LCD lager: S-PVA S-LCD (Samsung/Sony joint venture).

Så det er nok en nødløsning for HTC dette... de gjorde det vel med en annen HTC telefon tidligere hvis jeg ikke husker feil. (husker ikke hvilken HTC telefon, men tror det var en windows mobil). Da byttet dem skjermtype uten å si noe om det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...