OlaTK Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 glemte å nevne michael Jackson han hadde en god del kule sanger før han. Da såg han ikke så jævli ut heller Lenke til kommentar
Bach Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Vi hadde (har den fremdeles i vinylesken, men den er full av saft og kjekssmuler) ei skive med orgelmusikk av Bach. Organisten het Helmut Walcha. Er nok et av de første musikkminnene mine. Den første skiva jeg kjøpte selv tror jeg var 'Natty Dread' med Marley. På ungdomsskolen begynte jeg å henge med "voksne" som spilte progrock. Ble helt satt ut første gangen jeg hørte "På sterke vinger" med Høst. Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 digga "hey stoopid", når jeg var 3.. gikk altid rundt å sang "hei hei hei dupid".. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Vi hadde ei "heks" i bygda da jeg var liten - hun bodde aleine, og når de store ungene sto utenfor og skreik stygge ord mot huset hennes, kom hun i "sorte gevanter" springende med en kost og jagde de. En kveld banket jeg på hos henne og hun sang 2 viser jeg husker litt av ennå ( vi flytta derfra da jeg var 5 ). Jeg satt på kjøkkenet og gråt, fordi hun sang ei så trist vise om en stakkars sau, "eg gjette Tulla": 1.) eg gjette Tulla i femten år, eg passa veel på hu Tulla eg gjette bort både lam og får, men enda hadde eg Tulla og hei å hå, det fer så gå eg passa vel på hu Tulla for hu var krulla i ulla Det gikk tilslutt fryktelig dårlig med Tulla... 2.) Ute på bryggekanten, stille satt vesle Knut agnet forsiktig kroken, før han slapp snøret ut Lenge han satt og ventet, fisken var lat og sein hurumdurum hum dumdum, himmelen lovet regn Plutselig var det noe, fryktelig tungt å dra Det var en gammel kallosj, sålen var revet av ---- det var "ur-låtene" mine . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå