Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fysisk smerte går rett over i sinne

AllFather

Anbefalte innlegg

Hei

Vil bare begynne med at det altid har vært slik, er ikke noe nytt og traumatisk.

Begynte bare å tenke på det idag nar jeg saa en voksen mann sitte a smagrine etter et lite uhell med en hammer.

Kan aldri huske at jeg har felt taarer ved smerte, spurte mine foreldre paa telefonen og de kunne ikke huske det heller.

Eksempel: greide a faa et lite knivkutt, gikk fra peke til lillefinger, kunne se musklene. Surra inn i en klut og teipa fast med pakketeip,endte sa opp med a sla hull i doren med den andre handen fordi jeg ble sa forbanna.

Fikk en palle pa droyt 100kg pa foten, ble saa forbanna at jeg sparka den over med samme fot, som ble bade bla og sort. Fikk sikkert et lite brudd, har en klump der na.

Fikk en jernstang igjenom foten, traff ikke noe vitalt. Dro den ut, satt plaster pa begge sider og surra med tape. Ble forbanna, boyde stanga og denga den gjentatte ganger mot et stein for jeg lempa den vekk.

Slo meg plutselig at dette vel ikke er normale reaksjoner pa smerte og/eller skade.

Noen som vet hvorfor det er slik og har det likt?

Kanskje er der bare en generasjonsting om a ikke vise svakhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har det akkurat på samme måte.

I dag gikk det litt hardt utover stue border når jeg smalt tåa i kanten på det. Trenger ikke gjøre vondt heller egentlig, men frustrasjonen kommer hvis noe er i veien og skader deg på en eller annen måte hehe.

Vet ikke hvorfor det er slik for deg, men for meg er det oppdragelse med å ikke vise tegn til svakhet :p Blir som du sier en generasjons greie. "Fra generasjon til generasjon har vi aldri vist svakhet, så STRAIGHTN UP KID!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...