Gå til innhold

Avisselgerjobb for 13åring?

Anbefalte innlegg

Har lenge lurt på nå om jeg skal begynne som avisselger, er 13år, skal begynne med sommerjobb i ca. 2uker neste sommer på et gartneri som faren til bestevennen min eier, da får vi 350kr pr. dag :new_woot:

Men til poenget, hvor ofte i uken må man gjøre dette, hva er best å selge (VG/dagbladet osv.), og hvor mye tid må jeg bruke på dette i uken og hvor mye tjener jeg pr. uke, bor i et boligtrøk ca. 2km langt men mange blokker. Og i Akershus hvis dette har noe å si.

Trenger tips fra folk med erfaring innen avisselger jobben, vil ha iallefall 4.000kr til neste sommer

Endret av jaricho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lenge lurt på nå om jeg skal begynne som avisselger, er 13år, skal begynne med sommerjobb i ca. 2uker neste sommer på et gartneri som faren til bestevennen min eier, da får vi 350kr pr. dag :new_woot:

Men til poenget, hvor ofte i uken må man gjøre dette, hva er best å selge (VG/dagbladet osv.), og hvor mye tid må jeg bruke på dette i uken og hvor mye tjener jeg pr. uke, bor i et boligtrøk ca. 2km langt men mange blokker. Og i Akershus hvis dette har noe å si.

Trenger tips fra folk med erfaring innen avisselger jobben, vil ha iallefall 4.000kr til neste sommer

Har vært avisselger for VG før i en periode på 2 år. Da måtte jeg gå hver søndag, (kl. 9-12?? husker ikke). En sjelden gang måtte jeg også gå andre dager, eller søndagen ble "skippet" til en annen dag pga. høytidsdager osv. Var helt ok egentlig, det kjipeste er vel å stå opp tidlig og sånn, er ikke morgenfugl selv. Jeg solgte rundt 35 aviser hver gang.

Du kan vel bare prøve og se om du syns det er greit. Husk at den første dagen er den hardeste, og tar lang tid. Etter hvert blir kundene faste slik at du bare går innom de x antall du vet vil ha, og noen som kanskje vil ha om du har mer til overs. Da går det mye fortere. I starten må du jo bare gå på alle husene, og er noen ikke hjemme, må du gå flere ganger der for å finne ut om de kjøper. Du tjener også mer etterhvert for de faste kundene gir ofte tips, 5-10kr. Jeg pleide å tjene mer i tips totalt enn avisene. Tror jeg fikk 3-4 kr eller noe pr. avis og tjente kanskje rundt 300kr eller noe slik hver gang. Er vel ganske forandret nå, for når jeg gikk kostet den 10kr mens den nå koster 15kr tror jeg. Dette kan du lese om på hjemmesiden til vg selgerne. (link på bunn)

Husk at det ikke er noe tvang når du først begynner, prøv gjerne i noen måneder så finner du ut om du tjener nok til at det er verdt det.

Her er siden;

http://www.md.no/

MD

Lenke til kommentar

Har gått med VG selv, dog bare i 2mnd da jeg ikke fikk noe spess med salg da du må ringe på døra til alle på ruta de i håp om at noen kanskje kjøper.

Men, var avisbud for Adressa i Tr.heim hvor jeg måtte opp kl 0400 hver natt (bortsett fra søndag) når jeg var 14 år, holdt på med dette i 1 1/2 år og det er det beste jeg har gjort! grunnen til at jeg sier det er fordi arbeids attesten jeg fikk etter dette har hjulpet meg på god vei i arbeidslivet da det gir uttrykk for at man er meget pliktoppfyllende, idag er sånt ofte viktigere enn høye karakterer i enkelte yrker.

Jeg fikk 2k hver 14 dag og levde som kongen. 4k i mnd for 12 år siden var mer enn de fleste hadde som 14 åring på min skole hadde. Ga mye frihet, snakket vi nye pc ting ofte :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...