RamGuy Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Har begynt å bli TEMMELIG lei av at Youtube laster tregere enn grisen her hjemme! Jeg har gjerne en til to Youtube videoer som jeg ønsker å få med meg daglig, og det gjerne i 720P, dette er ofte videoer på 20-30min! Dette burde da la seg gjøre uten de største utfordringene tatt i betraktning at vi har en 25/25mbit fiberoptisk nettlinje levert fra Pronea / Nittedalsnettet? Men selv om jeg skrur av og deaktiverer alt annet som bruker nettet, tar en full cycling på hele nettverket hvor jeg restarter alt av router osv.. Så går det fortsatt like tregt? Det står heller ikke på det trådløse nettverket, siden det går jaggu meg like tregt på min stasjonære PC som bruker 2x Gigabit kobling. Kjører jeg speedtester så ligger jeg stort sett på 22-28mbit ned og 19-24mbit opp, så det ser jo ikke ut til å være noen problemer med båndbredden her? Så hvorfor bruker Youtube så uhorvelig lang tid på å laste da?! Selv når jeg velger 480P, så tar har ikke filmen kommet halvveis selv etter 15-20min med lasting?? Forsøker å laste denne: Og med 720P så har jeg beveget meg 1 / 20, og det etter at maskinen har stått og lastet i 10-15min?? Er jo rene galskapen! Selv filmer med så elendig kvalitet som 360P bruker årevis på å laste seg, hvor jeg før gjerne kunne starte en YouTube film og se den med en eneste gang, om det så var snakk om 1080P kvalitet på grunn av streaming gikk som smør med en 25/25mbit fiberoptisk nettlinje, så kan jeg ikke engang få sett en 480P film på 20-30min, selv etter over en halvtime med venting på forhånd? Noe må jo være galt her, og dette er ikke PC-en heller da det skjer med både min bærbare, min stasjonære og kjæresten sin bærbare på nettverket her hjemme? Og det ironiske er at på jobben, hvor vi har en dårlig 6mbit Telenor ADSL linje, hvor vi faktisk står å bruker mesteparten av båndbredden så laster 480P versjonen av samme YouTube-filmen jeg sliter noe vannvittig med hjemme på ca 5-10min? Der kan jeg faktisk trykke start og se igjennom hele uten å vente mer enn toppen 5-10 sekunder på at den skal buffre om jeg er uheldig? Selv 720P utgaven går som smør på jobb, bare det at maskinen hakker på grunn av elendig skjermkort og prosessor. Så tydeligvis så er det et eller annet med vårt lokale nettverk, eller noe med vår eksterne fiberoptiske kobling opp mot Pronea / Nittedalsnettet som virkelig sliter med Youtube? Merkelig er det jo at andre streaming nettsider går helt fint, alt fra Spotify, Voddler og blant annet GameTrailers.com går jo helt uten problemer? En Full-HD spill trailer eller spillanmeldelse hos Gametrailers trenger kun noen få sekunder på å buffre før den spiller seg av helt uten problemer? Hva i allverden kan være årsaken til dette?? Endret 26. juli 2010 av RamGuy Lenke til kommentar
skrulokk Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Har opplevd de samme problemet med 18/2 og 12/5 mbits linje i dag. Jeg vil tror problemet er hos YouTube serverene som har veldig høy load til tider, slik har det vært lenge og det er utrolig frustrerende, men vi har ikke akkurat noe krav på at de skal kapasitet for alle brukere. Videoene som jeg ser på har en tendens til å loade veldig tregt på populære videoer fra kjente folk, og loader greit på videoer som ikke har så høye seertall per dag. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Har samme problemet her, uansett tid på døgnet, den brukte 5 minutter på å laste ned en 3 minutters video i 360p kvalitet. Har 100mbit, så det burde jo ikke være et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå