Gå til innhold

Gaming PC Intel i7, ATI under 20k

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger hjelp til et gaming oppsett siden jeg er litt utdatert for tiden, enda jeg studerer IT.

PC-en skal brukes til gaming, har lyst og bygge en pc som er fremtidsrettet, og kjører de nyeste spillene maxet med god fps. Spill den skal brukes til vil være Stracraft II og nye fps spill som medal of honor, og cod.

Siden jeg ikke er helt oppdatert på markedet nå, så er jeg ikke helt sikker på hva jeg må ut med for en pc som takler de fleste spill maxet, men vil helst ikke punge ut mer en 20 000, så fra 15 000 – 20 000kr er budsjettet.

Maskinen skal overklokkes, så kjøling, kabinett og psu er vesentlig og legge litt penger i. Tenker vell Intel er veien og gå for gaming oppsett nå til dags? Må vell legge inn litt penger her også, i7 er vell et greit valg?

Trenger ikke operativsystem, mus, tastatur, høytalere, lydkort. Men skjerm ligger i budsjettet. Er usikker på om jeg trenger og legge noe i vannkjøling, da støy ikke er noe problem for meg.

Her er et oppsett, med noe av det jeg tenker på:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=819042&su=4B04E748-590F-4A47-A408-6341EB4B6AF8

13k, uten vannkjøling, skjerm, og lagrings hdd.

Vill dette fungere bra? Jeg har mulighet til og droppe skjermen i budsjettet og legge mer på cpu, minne, og skjermkort da jeg har en 42" hd tv stående. Tenker på og kjøpe et til 5870 og kjøre dem i sli senere.

Takk for eventuell hjelp.

Sagotchi

Endret av Sagotchi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare skyte inn at det kabinettet du lurer på sliter litt med dårlig kjøling men ellers meget bra, sjekk denne

(håper det er rett video, youtube loader i sirup for min del akkurat nå så får ikke sjekket).

Ville seriøst vurdert Cooler Master HAF X med tanke på kabinett, det er meget bra men ikke sikkert du liker utseende på det.(

)
Lenke til kommentar