Gå til innhold

Gaming PC Intel i7, ATI under 20k

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger hjelp til et gaming oppsett siden jeg er litt utdatert for tiden, enda jeg studerer IT.

PC-en skal brukes til gaming, har lyst og bygge en pc som er fremtidsrettet, og kjører de nyeste spillene maxet med god fps. Spill den skal brukes til vil være Stracraft II og nye fps spill som medal of honor, og cod.

Siden jeg ikke er helt oppdatert på markedet nå, så er jeg ikke helt sikker på hva jeg må ut med for en pc som takler de fleste spill maxet, men vil helst ikke punge ut mer en 20 000, så fra 15 000 – 20 000kr er budsjettet.

Maskinen skal overklokkes, så kjøling, kabinett og psu er vesentlig og legge litt penger i. Tenker vell Intel er veien og gå for gaming oppsett nå til dags? Må vell legge inn litt penger her også, i7 er vell et greit valg?

Trenger ikke operativsystem, mus, tastatur, høytalere, lydkort. Men skjerm ligger i budsjettet. Er usikker på om jeg trenger og legge noe i vannkjøling, da støy ikke er noe problem for meg.

Her er et oppsett, med noe av det jeg tenker på:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=819042&su=4B04E748-590F-4A47-A408-6341EB4B6AF8

13k, uten vannkjøling, skjerm, og lagrings hdd.

Vill dette fungere bra? Jeg har mulighet til og droppe skjermen i budsjettet og legge mer på cpu, minne, og skjermkort da jeg har en 42" hd tv stående. Tenker på og kjøpe et til 5870 og kjøre dem i sli senere.

Takk for eventuell hjelp.

Sagotchi

Endret av Sagotchi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare skyte inn at det kabinettet du lurer på sliter litt med dårlig kjøling men ellers meget bra, sjekk denne

(håper det er rett video, youtube loader i sirup for min del akkurat nå så får ikke sjekket).

Ville seriøst vurdert Cooler Master HAF X med tanke på kabinett, det er meget bra men ikke sikkert du liker utseende på det.(

)
Lenke til kommentar

Det kabinettet så veldig greit ut, utseende er ikke så viktig. God kjølig og plass er det viktigste. Takk for svar: )

Obsidan D800 er dårlig kjøling! skal du ha et slikt kabinett må du ha vannkjøling for at det skal hjelpe! D800 bare med vifter er dårlig:) ville gått for et Antec 1200/900 2versjon eller Cooler master 690 II advanced:)

Lenke til kommentar

Det kabinettet så veldig greit ut, utseende er ikke så viktig. God kjølig og plass er det viktigste. Takk for svar: )

Obsidan D800 er dårlig kjøling! skal du ha et slikt kabinett må du ha vannkjøling for at det skal hjelpe! D800 bare med vifter er dårlig:) ville gått for et Antec 1200/900 2versjon eller Cooler master 690 II advanced:)

Hva er dette for noe tull? 800D med 3 vifter i toppen yter utrolig bra termisk. Yter veldig godt uten de 3 i toppen og faktisk. Det har en veldig god luftgjennomstrømning og viftene som kommer stock er gode! Det at det også har støv filtre drar bare opp. sett en vifte i toppen som dytter luft ned i cpu vifta og du har en utrolig god løsning som ikke mange kabinetter kan slå. SB og NB ligger også kaldt hos meg, KONSTANT (ca 30C).

ja, det er god plass til vannkjøling. Men funker suverent med luft og. Hilsen en med 800D, X6 på 4.1 GHz som kjører kaldt!

Må dere slutte med det tullet der.

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

Samsung SpinPoint F3 1TB til lagring, denne disken har fått mye god omtale rundt om på nettet og er vel muligens det beste valget med tanke på ytelse,kapasitet og pris.

Med tanke på SSD er det en del å velge i og slik eg har lest meg fram til det er dette noen av dei bedre valgene:

Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB 3350Kr

Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB 2795Kr

Intel X25-M SSD 80GB 1895Kr

Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB 1295Kr

Prisklasse og hvor mye GB du vil trenge til OS og programmer/spill blir opp til deg ;)

Endret av Falkers
Lenke til kommentar

1 ting du må passe på der, kjøleren du har valgt, er ekstremt stor, kan ver du må fjerne kjøleribbene på rambrikkene.

Ellers et mega godt oppsett :D

Kanskje kikke på H50(vannkjøling) kjøleren?

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...