Gå til innhold

kjøp av NES fra usa?

moscito

Anbefalte innlegg

hei

jeg fikk plutselig lyst til å prøve de gamle klassikerne fra Nintendo, og dermed kjøpe en NES, og eventuelt en SNES.

jeg lurer på om NES (og SNES for den sags skyld) importert fra usa vil fungere i norge med norsk plugg?

vet at de har 110v/60hz, men støtter de også 230v/50hz som det meste elektronisk idag støtter?

og er det noe annet som jeg burde tenke på, hvis jeg kjøper fra statene og ikke PAL versjon? (bortsett fra at spill også må være NTSC)

og tenkte på FC Twin maskinen, er det noe som jeg burde tenkte på med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Den amerikanske SNES maskinen har et helt annet design en den europeiske, så du MÅ bruke amerikanske spill på denne.

NES derimot har samme designet så importerte spill kan virke viss du brekker av pinne nr 4 på lockout chippen. Enkelte spill kan bugge litt, men flesteparten virker. Bruker du amerikanske spill på en europeisk NES så vil spillene gå litt tregere pga annen fps på TVen og mindre klokkehastighet i prosessoren. Har selv importert mange spill til NES og 9/10 virker uten problem.

Har ikke sjekket SNES, men NES vet jeg skal ha 9 volt DC, adapteren omformer bare 220 volt AC til 9 volt DC, så du kan bruke en norsk adapter uten problem. Men for sikkerhets skyld sjekk input på maskinen og output på adapteren stemmer. Tror SNES også har 9 volt. Brukte i mange år en biltema universal adapter på min SNES siden jeg manglet overgang fra britisk plugg.

De fleste moderende TVer i europa (laget de siste 10-15 år) støtter også NTSC.

Endret av samaron
Lenke til kommentar

Bestilte meg en "NES replacement console w/new connector" i går fra USA på eBay. Det er med andre ord KUN konsollen. Maskinen skal ha 9V DC så kan bruke adapter osv som jeg har til min norske maskin. Kostet 30 dollar + 40 dollar i frakt, altså totalt 440 kr. Akseptabel pris må jeg si. :) En NES med alle kabler og et spill eller to (og ny connector) koster ca 50-70 dollar. Alt etter hvor mye ekstra du vil ha og om du skal ha original eske eller ikke.

Vurderer å kjøpe en amerikansk SNES også senere, disse har et helt annet design enn den europeiske som sagt.

Lenke til kommentar

Jeg har både norsk og amerikansk nes og snes og anbefaler i begge tilfeller den amerikanske. Der er det bedre spillutvalg, finere bilde og ofte er spillene også mindre sjeldne.

Til snesen trenger du imidlertid en omformer, men det kan være kjekt å ha uansett. Lykke til med samlingen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...